Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus valmennusstudiolle

Enberg, Micaela (2023)

 
Avaa tiedosto
Enberg_Micaela.pdf (1.827Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Enberg, Micaela
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305109678
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia valmennusstudion jäsenten asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä yrityksen toiminnan eri osa-alueilla. Työn tavoitteena oli tuottaa uutta tietoa, jonka avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään yrityksen toimintaa jatkoa ajatellen. Työn toimeksiantajana toimi pirkanmaalainen valmennusstudio, ja tutkimuksen kohteeksi rajattiin keväällä 2023 aktiivisena olleet valmennusstudion jäsenet.

Opinnäytetyö oli tutkimuksellinen työ, jonka tietoperustana oli asiakaskokemukseen ja -tyytyväisyyteen sekä personal trainingiin liittyvä teoria. Asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden teoriaosuuksissa keskityttiin siihen, mitä käsitteet tarkoittavat, mitkä tekijät vaikuttavat ja miten niitä mitataan. Lähdemateriaalina tutkimuksessa käytettiin erilaisia artikkeleita, tutkimuksia, kirjoja ja muita tiedostoja. Opinnäytetyön kvantitatiivisen tutkimuksen aineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella helmikuussa 2023. Kyselyyn vastasi yhteensä 41 aktiivista jäsentä anonyymisti.

Tutkimustulokset osoittivat asiakkaiden olevan tyytyväisiä valmennusstudion toimintaan. Valmennuspalvelut ovat vaikuttaneet positiivisella tavalla koettuun henkiseen hyvinvointiin ja fyysiseen kuntoon. Tulosten perusteella valmennuspalvelut ovat toimivia, eivätkä vaadi suuria muutoksia. Tämän tutkimuksen mukaan huomion kiinnittäminen annettuun tukeen valmennuksen alkuaskelilla ja seurannan lisääminen valmennuksen ajalle parantaisivat asiakastyytyväisyyttä entisestään.

Jatkotutkimusaiheena olisi mielenkiintoista tutkia säännöllisemmin valmennusstudion asiakastyytyväisyyttä, jotta saataisiin aktiivisille jäsenille tarjottua heidän toiveidensa mukaista palvelua. Se mahdollistaisi laajemman tiedon asiakkaiden tarpeista ja auttaisi kehittämään asiakastyytyväisyyttä ajankohtaisesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste