Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Jälkimarkkinatoimintojen kehittäminen matkailuajoneuvoyrityksessä

Järvi, Roope (2023)

Avaa tiedosto
Jarvi_Roope.pdf (348.7Kt)
Lataukset: 


Järvi, Roope
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051210517
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli tarkastella jälkimarkkinatoimintoja sekä antaa kehitysehdotuksia tilaajayritykselle tuloksien perusteella. Tilaajayritys on keskisuuri matkailuun ja matkailuajoneuvoihin keskittynyt yritys. Yrityksessä on matkailuajoneuvojen myyntiä, vuokrausta, korjausta sekä huoltoa. Toimipisteestä on mahdollista ostaa myös varaosia sekä matkailuun liittyviä oheistarvikkeita. Toimipisteitä on useita, mutta työ koskee yhtä yrityksen toimipisteistä. Yksi keskeinen asia, jota lähdettiin kehittämään, oli Lean-filosofia hyödyntäminen.

Työssä selvitettiin yrityksen nykytilannetta havainnoimalla, lukuja tarkastelemalla sekä haastattelemalla yrityksen työntekijöitä. Nykytilanteen analysoinnin jälkeen tarkasteltiin huollon sekä varaosatoiminnassa seurattavia mittareita, mutta myös vertailtiin yrityksestä saatuja lukuja korjaamotoiminnan tavoitearvoihin. Tuloslaskelman avulla saatiin tärkeimmät tunnusluvut, joita analysoitiin tarkemmin. Lisäksi työssä hyödynnettiin Lean-ajattelua ja yrityksen liiketoimintaa käsittelevää kirjallisuutta.

Insinöörityön lopputuloksena saatiin realistisia tuloksia yrityksen korjaamotoiminnasta. Kehityskohteita tunnistettiin erityisesti korjaamon prosessissa sekä asiakastyytyväisyyden parantamisessa. Huollon taloudellisten mittareiden seuranta todettiin välttämättömäksi, jotta huoltoyritys voi kehittää liiketoimintaansa, lisätä tehokkuuttaan ja saavuttaa paremman taloudellisen tuloksen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste