Yrityksen strateginen markkinointi: case Terve Media: strategisen markkinoinnin keinojen hyödyntäminen asiakassuhteissa
Linna, Jenna (2023)
Linna, Jenna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611204
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611204
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on perehtyä toimeksiantoyritys Terve Median toimintaympäristöön ja yrityksen oman toiminnan kehitykseen. Toimintaympäristöön perehtyminen tapahtuu muun muassa kilpailija-analyysin ja benchmarkingin avulla. Tarkoituksena on myös analysoida markkinoinnin keinoja toimialalla ja sitä, hyödyntääkö Terve Media olemassa olevia mahdolli-suuksia riittävästi.
Tarkoituksena on tarkastella myös markkinoita ja Terve Median sijoittumista toimintaympäristöönsä kokonsa ja toimintansa perusteella. Markkinoiden tilannetta analysoidaan erilaisten datojen avulla, jotka on saatavilla muun muassa toimeksiantoyritykseltä itseltään. Tietoperustana opinnäytetyössä on tarkoitus käyttää mahdollisimman monipuolisia kirjallisia ja digitaalisia lähteitä. Lisäksi käytössä on Terve Median henkilöstön ammattitaito ja kokemus.
Opinnäytetyön tarkoituksena ei ole luoda Terve Medialle uutta markkinointisuunnitelmaa tai strategiaa. Tarkoituksena on luoda selkeä katsaus siitä, mikä on yrityksen nykytilanne ja mihin toiminta voisi mahdollisesti nykyisillä keinoilla kehittyä tulevaisuudessa. Työn aikana tulee esiintymään kehitysideoita, joiden toimivuutta ja kannattavuutta analysoidaan lopussa olevassa johtopäätökset -osiossa.
Tarkoituksena on tarkastella myös markkinoita ja Terve Median sijoittumista toimintaympäristöönsä kokonsa ja toimintansa perusteella. Markkinoiden tilannetta analysoidaan erilaisten datojen avulla, jotka on saatavilla muun muassa toimeksiantoyritykseltä itseltään. Tietoperustana opinnäytetyössä on tarkoitus käyttää mahdollisimman monipuolisia kirjallisia ja digitaalisia lähteitä. Lisäksi käytössä on Terve Median henkilöstön ammattitaito ja kokemus.
Opinnäytetyön tarkoituksena ei ole luoda Terve Medialle uutta markkinointisuunnitelmaa tai strategiaa. Tarkoituksena on luoda selkeä katsaus siitä, mikä on yrityksen nykytilanne ja mihin toiminta voisi mahdollisesti nykyisillä keinoilla kehittyä tulevaisuudessa. Työn aikana tulee esiintymään kehitysideoita, joiden toimivuutta ja kannattavuutta analysoidaan lopussa olevassa johtopäätökset -osiossa.