Kompositiokeinojen hyödyntäminen peliympäristössä
Aarnio, Matti (2023)
Aarnio, Matti
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611175
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611175
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee komposition eri menetelmien hyödyntämistä peliympäristössä: miten kuvan rakentamismenetelmiä ja väri kompositioita otetaan huomioon peliympäristöä rakentaessa. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa on toteutettu Unreal-pelimoottorin sisällä Diorama-mallinen peliympäristö, jossa on sovellettu opinnäytetyössä käytäviä kompositiomenetelmiä.
Pelimoottorissa tehdään kamerakulman asettelu, värikorjaukset ja rakennetaan 3D-mallit täyttämään ympäristö. Toiminnallisessa työssä käytettiin myös apuna Unreal pelimoottorin yhteydessä käytettävää Quixel-3D-mallikirjastoa.
Pelimoottorissa tehdään kamerakulman asettelu, värikorjaukset ja rakennetaan 3D-mallit täyttämään ympäristö. Toiminnallisessa työssä käytettiin myös apuna Unreal pelimoottorin yhteydessä käytettävää Quixel-3D-mallikirjastoa.