Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin toimenpiteet - Case Sakky Shop/ hius- ja kauneudenhoitoala

Peuhkuri, Hilda; Voutilainen, Mari (2023)

Avaa tiedosto
Peuhkuri_Voutilainen.pdf (647.4Kt)
Lataukset: 


Peuhkuri, Hilda
Voutilainen, Mari
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051912187
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tuotettiin toimeksiantona Savon ammattiopistolle. Opinnäytetyön aihe perustui yrityksen aitoon tarpeeseen saada ryhtiä hius- ja kauneudenhoitoalan ja Sakky Shopin markkinoinnille. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Savon ammattiopiston markkinointitoimenpiteitä ja yhtenäistää sisäisiä markkinoinninkäytäntöjä. Tarkoituksena oli tarjota konkreettista apua markkinoinnin tueksi esimerkiksi laatimalla markkinoinnin vuosikello, kartoittamalla tunnettuutta asiakaskyselyn avulla ja määrittelemällä markkinoinnin tavoitteet hius- ja kauneudenhoitoalan ja Sakky Shopin käyttöön.

Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin osa-alueita, joilla tähdättiin tavoitteelliseen markkinointiin. Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä, jossa tiedonkeruussa hyödynnettiin monimenetelmäisesti eri tutkimusmenetelmiä. Menetelmiksi valikoituivat tutkimuskysely, asiantuntijahaastattelut ja benchmarking -menetelmä. Tutkimuskysely toteutettiin KPY Novapolis Microkadun kampuksen asiakasyrityksille ja sen tarkoituksena oli kartoittaa Savon ammattiopiston Sakky Shopin tunnettuutta. Tutkimuskyselyn avulla pystyttiin todentamaan, että Sakky Shopin tunnettuus on vielä heikkoa kampus alueella. Puolistrukturoidut asiantuntijahaastattelut pidettiin Savon ammattiopiston markkinointisihteerille ja hius- ja kauneudenhoitoalan lehtorille. Haastatteluista saatiin lisätietoa markkinoinnin nykytilanteesta, Sakky Shopista ja hius- ja kauneudenhoitoalasta.

Toimeksiantajayrityksen markkinoinnin nykytilan, reunaehtojen ja toiveiden pohjalta luotiin markkinoinnin vuosikello, jossa huomioitiin niin kaupallinen kuin pedagoginen näkökulma. Opinnäytetyössä sovellettiin markkinoinnin toimenpiteiden yhtenäistämiseksi toimeksiantajayrityksen jo olemassa olevia markkinointiviestinnän tavoitteita. Tavoitteista luotiin konkreettisemmat ja ne tuotiin osaksi hius- ja kauneudenhoitoalan arkea.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste