Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely sisäisille asiakkaille: Espoon kasvun ja oppimisen toimialan esikunnan talousyksikön asiakasmaksutiimi

Tonteri, Heli (2023)

Avaa tiedosto
Tonteri_Heli.pdf (1.711Mt)
Lataukset: 


Tonteri, Heli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052112311
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Espoon kunnallisten varhaiskasvatusyksiköiden esimiesten tyytyväisyyttä asiakasmaksutiimiltä saamaansa palveluun. Tavoitteena oli löytää kehittämiskohteita, joilla asiakasmaksutiimin toimintaa ja palvelua voidaan parantaa. Keskeiset tutkimuskysymykset olivat seuraavat: kuinka tyytyväisiä varhaiskasvatuksen esimiehet ovat saamaansa palveluun ja millaisia palveluita yksiköiden esimiehet toivovat jatkossa saavansa asiakasmaksutiimiltä

Viitekehyksessä käsiteltiin palvelua, palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. Lisäksi käsiteltiin sisäisiä asiakkaita ja sisäisen palvelun vaikutusta ulkoiseen palveluun. Viitekehyksen pohjalta laadittiin asiakastyytyväisyyskyselyn kysymykset.

Empiirisen tutkimuksen tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta, joka toteutettiin huhtikuussa 2022. Tutkimuksen kohderyhmäksi valittiin Espoon suomen- ja ruotsinkielisten kunnallisten varhaiskasvatusyksiköiden esimiehet, joka on asiakasmaksutiimin suurin sisäinen asiakaskunta. Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin 130 esimiehelle. Kyselyyn vastasi 38 esimiestä, joten vastausprosentti oli 29 %.

Kyselyn tuloksista selvisi, että esimiehet ovat varsin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kehitettävää on esimerkiksi asiakasmaksutiimin tavoitettavuudessa ja asiakkaiden kysymyksien ohjaamisessa oikeaan paikkaan. Kyselyn tuloksista ilmeni myös, että varhaiskasvatusyksiköiden esimiehet toivovat yhteisiä tapaamisia asiakasmaksutiimin kanssa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste