Pöllötuotteiden suosio
Grönroos, Samuel (2023)
Grönroos, Samuel
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212602
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212602
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa selvitettiin pöllötuotteiden ja pöllöaiheisten tuotteiden imagoa sekä myyntikanavia. Nykyään pöllötuotteita on paljon saatavilla, ja tämän perusteella lähdettiin selvittämään kuluttajien näkemyksiä näistä tuotteista. Tutkimuksen tehtävänä oli selvittää kuluttajien ajatuksia pöllötuotteista ja niiden ostamiseen käytettävistä myyntikanavista.
Tutkimuksen pohjana käytettiin Timo Ropeen ja Jari Metherin teosta Mielikuva-markkinointi sekä Erkki Karvosen teosta Elämää mielikuvayhteiskunnassa. Keskeisiä käsitteitä olivat imago, mielikuvat, ja myyntikanavat sekä mielikuvamarkkinointi. Tutkimuksessa käytettiin tutkimusmenetelmä laadullista eli kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimuksen aineistona käytettiin kyselylomaketta ja sen kysymyksiä, joihin vastaajat antoivat pidempiä sanallisia vastauksia.
Tutkimuksessa havaittiin, että pöllöaiheisten tuotteiden imago oli pääasiassa positiivinen ja myyntikanavista kivijalkaliikkeet olivat suosittuja paikkoja ostaa näitä tuotteita. Pöllötuotteita myös ostettiin usein sattumanvaraisesti eikä iso valikoima näitä tuotteita ollut jäänyt yhdeltäkään vastaajalta huomaamatta. This study examined owl themed products and the image of owl products and sales channels. Today there are a lot of owl products available and based on this a decision was made to start examining consumer views on these products. The objective of this study was to study the ideas of consumers about owl products and the sales channels used to buy them.
The study was based on a book on image marketing by Timo Ropee and Jari Mether and on a book life in an image society by Erkki Karvonen. Key concepts included image, images and sales channels and image marketing. The study used qualitative as a study method. The study material used a questionnaire and its questions to which the respondents were asked to give longer verbal answers.
The study showed that the image of owl themed products was mainly positive, and the sales channels were popular with brick-and-mortar stores as places to buy these products. Owl products were also often purchased at random, and a large selection of these products had not been overlooked by any of the defendants.
Tutkimuksen pohjana käytettiin Timo Ropeen ja Jari Metherin teosta Mielikuva-markkinointi sekä Erkki Karvosen teosta Elämää mielikuvayhteiskunnassa. Keskeisiä käsitteitä olivat imago, mielikuvat, ja myyntikanavat sekä mielikuvamarkkinointi. Tutkimuksessa käytettiin tutkimusmenetelmä laadullista eli kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimuksen aineistona käytettiin kyselylomaketta ja sen kysymyksiä, joihin vastaajat antoivat pidempiä sanallisia vastauksia.
Tutkimuksessa havaittiin, että pöllöaiheisten tuotteiden imago oli pääasiassa positiivinen ja myyntikanavista kivijalkaliikkeet olivat suosittuja paikkoja ostaa näitä tuotteita. Pöllötuotteita myös ostettiin usein sattumanvaraisesti eikä iso valikoima näitä tuotteita ollut jäänyt yhdeltäkään vastaajalta huomaamatta.
The study was based on a book on image marketing by Timo Ropee and Jari Mether and on a book life in an image society by Erkki Karvonen. Key concepts included image, images and sales channels and image marketing. The study used qualitative as a study method. The study material used a questionnaire and its questions to which the respondents were asked to give longer verbal answers.
The study showed that the image of owl themed products was mainly positive, and the sales channels were popular with brick-and-mortar stores as places to buy these products. Owl products were also often purchased at random, and a large selection of these products had not been overlooked by any of the defendants.