Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen pienyrityksessä : Case: bunn_ytale

Koskiniemi, Hanna (2023)

 
Avaa tiedosto
Koskiniemi_Hanna.pdf (1.127Mt)
Lataukset: 


Koskiniemi, Hanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052112323
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää pienyrityksen digitaalista markkinointia niin, että yrityksen tuotto kasvaa ja yrittäjälle jää enemmän aikaa hoitaa muita yrityksen toimintoihin liittyviä työtehtäviä. Opinnäytetyössä selvitettiin digitaalisen markkinoinnin historiaa ja työkaluja sekä kehitettiin yrityksen digitaalista markkinointia ilmaisten automatisaatio- ja analytiikkatyökalujen avulla. Kun kehitystyössä saavutettiin ymmärrys siitä, mitä kaikkea digitaalinen markkinointi on ja miksi sitä kannattaa yrityksessä tehdä, pystyttiin tekemään kehitystyötä ja automatisoimaan toimintoja parhaalla mahdollisella tavalla yrityksen strategioiden mukaisesti.

Tietoperustassa perehdyttiin toimiviin digitaalisiin ratkaisuihin sekä työkaluihin. Koska digitaalinen ympäristö, mukaan lukien digitaalinen markkinointi, on alati muuttuva ja kehittyvä kokonaisuus, keskityttiin tietoperustassa siihen, mikä on pitkällä tähtäimellä yritykselle hyödyllistä ja kannattavaa tietoa sekä toimintaa. Tietoperustassa hyödynnettiin sekä kirjallisuutta että alan ammattilaisten ja yritysten luomia blogikirjoituksia huomioiden se, että tiedon tulee olla sellaista, jota voi tänä päivänä, vuonna 2023, hyödyntää matalalla kynnyksellä myös käytännön toiminnassa.

Opinnäytetyö on tyypiltään kehittämispainotteinen, jonka vuoksi tietoperustassa esiin tulleet tiedot ja työkalut pyrittiin tuomaan mahdollisimman monipuolisesti käytännön työhön mukaan. Yrityksen markkinointia ja toimintaa kehitettiin ja kehitetään myös jatkossa sosiaalisessa mediassa saadun asiakaspalautteen mukaan sekä hyödyntämällä analytiikkatyökalujen raportointeja. Yritystoiminnassa tehtyjen kehitystoimenpiteiden päivitys ja hiominen palautteen ja analytiikan mukaan on jatkuva prosessi, mutta siinä päästiin kehitystyön aikana hyvään alkuun ja positiiviseen kehityssuuntaan seuraajamäärien sekä verkkosivuston kävijämäärien lähtiessä nousuun.

Opinnäytetyössä käytetyt menetelmät sekä työkalut ovat kaikkien saatavilla ja hyödynnettävissä ilmaiseksi verkossa, joten opinnäytetyön tuloksia on myös muiden yritysten helppo hyödyntää käytännön digimarkkinointityössä. Opinnäytetyö avaa näkökantaa digitaalisen markkinoinnin monipuolisuudesta sekä hyödynnettävyydestä erilaisissa tilanteissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste