Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessin kehittäminen

Heino, Heli (2023)

 
Avaa tiedosto
Heino_Heli.pdf (716.6Kt)
Lataukset: 


Heino, Heli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212923
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessia voidaan kehittää parhaiden käytäntöjen mukaisiksi. Tutkimusaihe valittiin toimeksiantajaorganisaation tarpeesta kehittää tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessia ja linjata parhaat käytännöt, jotka hyödyttävät uusien käyttöönottojen lisäksi myös parantamaan nykyisten asiakkaiden tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessia. Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja aineistonkeruumenetelminä käytettiin teemahaastattelua ja osallistavaa havainnointia.

Opinnäytetyön pääkysymys oli, miten tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessia tulisi kehittää parhaiden käytäntöjen toteutumiseksi. Lisäkysymyksillä pyrittiin löytämään vastaus siihen, mikä aiheuttaa haasteita tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessissa ja mitkä tekijät aiheuttavat manuaalista työtä tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessissa? Havaitut kehittämiskohteet liittyivät erityisesti palvelutiimien ja asiakasyritysten väliseen yhteistyöhön ja vastuunjakoon sekä toimeksiantajaorganisaation toimintatapoihin.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että parhaiden käytäntöjen toteutuminen tilauksellisten ostolaskujen käsittelyprosessissa edellyttää selkeää ja avointa kommunikaatiota palvelutiimien ja asiakasyritysten välillä. Lisäksi vastuunjakoa ja yhteistyötä tulee kehittää, jotta prosessi sujuu mahdollisimman tehokkaasti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste