Business plan for FinEnviTech Global Ltd (partly confidential)
Nyström, Taina (2014)
Nyström, Taina
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014062313196
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014062313196
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma FinEnviTech Global Oy:lle.
Yhtiö suunnittelee ja markkinoi tuotteita sekä palveluita ympäristön monitoroinnin tarpeisiin. Yhtiö on puhtaan ympäristön puolesta puhuja. Liiketoimintasuunnitelma on kirjoitettu yhdessä yrityksen omistajien kanssa. Liiketoimintasuunnitelman tutkinta-aihe oli kuinka markkinointia, sen segmentointia tulisi toteuttaa eri markkina-alueilla. Liiketoimintasuunnitelma tehtiin myös sijoittajia ajatellen.
Liiketoimintasuunnitelma kattaa markkinoinnin, markkinoiden segmentoinnin, tuotteet ja palvelut sekä taloushallinnon ja tulevaisuuden suunnitelmat. Erityistä huomiota on kiinnitetty suunnitelman pitäminen mahdollisimman realistisena. Merkittävin osa suunnitelmaan on miten sijoittajat saadaan uskomaan tähän erityislaatuiseen liiketoimintamahdollisuuteen.
Yksi tärkeimmistä painopisteistä työssä oli markkioiden ja potentiaalisten asiakkaita analysointi. Suunnitelmaan on myös tehty yhtiölle SWOT –analyysi, mikä auttaa yritystä luomaan ja suunnittelemaan strategiansa tulevaisuuden suhteen. Viimeinen osa liiketoimintasuunnitelmasta keskittyy laskelmiin eri kulujen suhteen.
Yhtiö suunnittelee ja markkinoi tuotteita sekä palveluita ympäristön monitoroinnin tarpeisiin. Yhtiö on puhtaan ympäristön puolesta puhuja. Liiketoimintasuunnitelma on kirjoitettu yhdessä yrityksen omistajien kanssa. Liiketoimintasuunnitelman tutkinta-aihe oli kuinka markkinointia, sen segmentointia tulisi toteuttaa eri markkina-alueilla. Liiketoimintasuunnitelma tehtiin myös sijoittajia ajatellen.
Liiketoimintasuunnitelma kattaa markkinoinnin, markkinoiden segmentoinnin, tuotteet ja palvelut sekä taloushallinnon ja tulevaisuuden suunnitelmat. Erityistä huomiota on kiinnitetty suunnitelman pitäminen mahdollisimman realistisena. Merkittävin osa suunnitelmaan on miten sijoittajat saadaan uskomaan tähän erityislaatuiseen liiketoimintamahdollisuuteen.
Yksi tärkeimmistä painopisteistä työssä oli markkioiden ja potentiaalisten asiakkaita analysointi. Suunnitelmaan on myös tehty yhtiölle SWOT –analyysi, mikä auttaa yritystä luomaan ja suunnittelemaan strategiansa tulevaisuuden suhteen. Viimeinen osa liiketoimintasuunnitelmasta keskittyy laskelmiin eri kulujen suhteen.