dc.contributor.author | Nyström, Taina | |
dc.date.accessioned | 2014-06-27T04:11:22Z | |
dc.date.available | 2014-06-27T04:11:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2014062313196 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/79846 | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis was to create a business plan for FinEnviTech Global Ltd.
The company is producing and marketing products and services for Smart & Safe Living – Green Environment. The business plan was written to examine the profitability of the company. There are also intensions of presenting this business plan to the investors.
The business plan covers the market segmentation, products, marketing, financial and future plans. Special attention has been paid to keep the plan as realistic as possible. Some of the problems were encountered during the writing process. Most remarkable of there was how to get the investors to believe this business opportunity. It is highly recommended to perform market surveys before capitalizing the business plan presented in this thesis.
One of the main focuses of the project was an analysis of present market and the potential customers. The comparison made between company‘s product and those already on the market gives an understanding of what benefits these products and services can offer to the customers. The SWOT-analysis helps the company to create its strategy. The final part of the business plan focuses on the calculations of various expenses, such as starting costs, material costs and production costs. | en |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön tarkoituksena oli kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma FinEnviTech Global Oy:lle.
Yhtiö suunnittelee ja markkinoi tuotteita sekä palveluita ympäristön monitoroinnin tarpeisiin. Yhtiö on puhtaan ympäristön puolesta puhuja. Liiketoimintasuunnitelma on kirjoitettu yhdessä yrityksen omistajien kanssa. Liiketoimintasuunnitelman tutkinta-aihe oli kuinka markkinointia, sen segmentointia tulisi toteuttaa eri markkina-alueilla. Liiketoimintasuunnitelma tehtiin myös sijoittajia ajatellen.
Liiketoimintasuunnitelma kattaa markkinoinnin, markkinoiden segmentoinnin, tuotteet ja palvelut sekä taloushallinnon ja tulevaisuuden suunnitelmat. Erityistä huomiota on kiinnitetty suunnitelman pitäminen mahdollisimman realistisena. Merkittävin osa suunnitelmaan on miten sijoittajat saadaan uskomaan tähän erityislaatuiseen liiketoimintamahdollisuuteen.
Yksi tärkeimmistä painopisteistä työssä oli markkioiden ja potentiaalisten asiakkaita analysointi. Suunnitelmaan on myös tehty yhtiölle SWOT –analyysi, mikä auttaa yritystä luomaan ja suunnittelemaan strategiansa tulevaisuuden suhteen. Viimeinen osa liiketoimintasuunnitelmasta keskittyy laskelmiin eri kulujen suhteen. | fi |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Turun ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Business plan for FinEnviTech Global Ltd (partly confidential) | en |
dc.type.ontasot | fi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/72 | |
dc.organization | Turun ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Turun ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | liiketoimintasuunnitelma | |
dc.subject.keyword | liike-idea | |
dc.subject.keyword | vihreä ympäristö | |
dc.subject.keyword | turvallinen elinympäristö | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Degree Programme in International Business | |