Kuluttajamyynnin kehityssuunnitelma toimeksiantajalle
Kenias, Pinja (2023)
Kenias, Pinja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313260
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313260
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantajan avuksi kehittämään kivijalkaliikkeen kuluttajamyyntiä. Työssä pyrittiin tietoperustaan pohjautuen laatia kehityssuunnitelma toimeksiantajalle, jonka tavoitteena oli kasvattaa yrityksen kuluttajamyynnin puolta.
Yritys toimii hiusalan tuotteiden ja tarvikkeiden maahantuojana ja tukkuyrityksenä. Yrityksellä on kattava asiakaskunta yritysmyynnin parissa, mutta kuluttajapuolen asiakaskunnan pysyvyyttä ei ole pystytty kivijalkaliikkeessä mittaamaan.
Tutkimusmenetelmänä tekijä käytti työssään kohtaamia ongelmia sekä havainnointia tuotoksen luomisessa. Havainnointi tuotokseen on alkanut loka-marraskuussa 2022 ja jatkunut valmiiseen tuotokseen saakka.
Tietoperusta pohjautuu kolmeen eri vaiheeseen: kohderyhmä, myyntiprosessi sekä markkinoinnin kilpailukeinot. Tietoperustaa käytettiin pohjana, jonka perusteella tuotos toteutettiin. Tekijä käytti erilaisia kirjallisuuslähteitä tietoperustan pohjana.
Tuotoksella pyrittiin samaan ideoita, miten yritys pystyy kehittämään kuluttajahenkistä
myyntiä sekä saada tarpeellisia välineitä myös tiedon keräämiseen ja markkinointiin. Tuotos on toteutettu erillisenä liitteenä, mutta liite on salainen toimeksiantajan pyynnöstä.
Yritys toimii hiusalan tuotteiden ja tarvikkeiden maahantuojana ja tukkuyrityksenä. Yrityksellä on kattava asiakaskunta yritysmyynnin parissa, mutta kuluttajapuolen asiakaskunnan pysyvyyttä ei ole pystytty kivijalkaliikkeessä mittaamaan.
Tutkimusmenetelmänä tekijä käytti työssään kohtaamia ongelmia sekä havainnointia tuotoksen luomisessa. Havainnointi tuotokseen on alkanut loka-marraskuussa 2022 ja jatkunut valmiiseen tuotokseen saakka.
Tietoperusta pohjautuu kolmeen eri vaiheeseen: kohderyhmä, myyntiprosessi sekä markkinoinnin kilpailukeinot. Tietoperustaa käytettiin pohjana, jonka perusteella tuotos toteutettiin. Tekijä käytti erilaisia kirjallisuuslähteitä tietoperustan pohjana.
Tuotoksella pyrittiin samaan ideoita, miten yritys pystyy kehittämään kuluttajahenkistä
myyntiä sekä saada tarpeellisia välineitä myös tiedon keräämiseen ja markkinointiin. Tuotos on toteutettu erillisenä liitteenä, mutta liite on salainen toimeksiantajan pyynnöstä.