Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myynnin mittaaminen ja raportointi

Kiukas, Jere (2023)

 
Avaa tiedosto
Kiukas_Jere.pdf (963.2Kt)
Lataukset: 


Kiukas, Jere
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313416
Tiivistelmä
Myynti on liiketoiminnan elinehto ja myynnin tavoitteiden asettaminen sekä mittaaminen on edellytys yrityksen menestyksen kannalta. Siitä huolimatta myynnin mittaaminen ja tavoitteet jäävät usein tasolle, jota ei voida hallita eikä johtaa. Miten kehittää myyntiä, kun kauppa ei käy ja ainoa mittari on menneisyyteen katsova liikevaihto?

Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää yrityksen myynnin seurantatyökalua ja raportointia. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä kohdeyritykselle, jolla oli tarve saada myynnin mittaaminen ja raportointi tarkemmaksi ja ajantasaisemmaksi. Tavoitteena oli kehittää myynnin seuranta- ja raportointityökalu B2B-liiketoimintaan tukemaan myynnin ja asiakkuuksien johtamista sekä liiketoiminnan ennakointia. Työn toiminnallinen osuus on rajattu seurantatyökalujen eli tiedon keräämis- sekä raportointityökalujen rakentamiseen.

Opinnäytetyön viitekehys muodostui kolmesta pääosa-alueesta: myynnin johtamisesta, asiakkuuksien johtamisesta sekä myynnin mittaamisesta. Viitekehyksessä käsitellään tavoitteellisen ja tuloksellisen johtamisen käsitteitä myynnin ja asiakkuuksien johtamisen kontekstissa sekä myynnin mittaamisen anatomiaa. Tietoperustan asiasisältö painottuu enemmän strategisen ja taktisen tason johtamiseen, mutta antaa riittävän kokonaisvaltaisen ymmärryksen myynnin ja asiakkuuksien johtamisen osa-alueista myynnin seurantatyökalun rakentamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste