Kalasydän Oy:n kansainvälistymissuunnitelma APAC-markkinoille
Tunturi, Otto (2023)
Tunturi, Otto
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514096
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514096
Tiivistelmä
Kalasydän Oy on perustettu vuonna 2016 Rovaniemellä ja yrityksen tavoite on elvyttää vaelluskalojen kantoja Suomessa, kuin myös maailmalla. Kalasydän tällä hetkellä keskittyy Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoihin. Yrityksellä on halu laajentua maailmanlaajuiseksi kalatie ratkaisuksi. Tämä raportti tarkoitus on antaa yritykselle peruskäsitys markkinoista APAC alueella, sekä kohdentaa tutkintaa kolmeen eri kohdemaahan.
Työssä analysoitiin APAC-markkinoita ja todettiin niiden olevan todella tärkeä osa Kalasydämen tulevaisuuden kasvua. APAC-alue tuottaa 43 % koko maailman vesivoimasta. Tähän raporttiin valitsin kolme markkinaa, joita tutkin tarkemmin. Valinnaksi osuivat: Kiina, Japani ja Uusi-Seelanti. Kohdemarkkinat valittiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja niiden potentiaalin mukaan.
Kiina valittiin markkinoille meno kohteeksi sen potentiaalin vuoksi ja siksi, koska kalaportaiden rakentaminen on vasta alkamassa siellä. Yhtiön strategia perustuu verkostoitumiseen ja kumppanuuksien luomiseen Kiinan markkinoilla. Tavoitteena on mukauttaa markkinointi, ja tuotteet paikallisten tarpeiden ja kulttuurin mukaan. Suunnitelmaan kuuluu verkostoituminen, agentin/konsultin löytäminen, ja tytäryhtiön perustaminen Hongkongiin. Pitkäntähtäimen suunnitelma sisältää brändin tunnettavuuden rakentamisen, jakelukanavien laajentamisen ja tuotantokapasiteetin kasvattamisen. Suunnitelman analyysissä otetaan huomioon Kiinan markkinoihin liittyvät haasteet ja mahdollisuudet.
Kalatiemarkkinat ovat pienet, mutta niiden odotetaan kasvavan tulevaisuudessa kasvavan tietoisuuden myötä. Kalasydän Oy:n kaltaisilla innovatiivisilla yrityksillä voi olla johtavan aseman mahdollisuuksia näillä kasvavilla markkinoilla. APAC-alue, ja erityisesti Australia, Uusi-Seelanti ja Kiina, ovat tärkeitä markkinoita Kalasydämelle. Kiinassa on suurin potentiaali.
Työssä analysoitiin APAC-markkinoita ja todettiin niiden olevan todella tärkeä osa Kalasydämen tulevaisuuden kasvua. APAC-alue tuottaa 43 % koko maailman vesivoimasta. Tähän raporttiin valitsin kolme markkinaa, joita tutkin tarkemmin. Valinnaksi osuivat: Kiina, Japani ja Uusi-Seelanti. Kohdemarkkinat valittiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja niiden potentiaalin mukaan.
Kiina valittiin markkinoille meno kohteeksi sen potentiaalin vuoksi ja siksi, koska kalaportaiden rakentaminen on vasta alkamassa siellä. Yhtiön strategia perustuu verkostoitumiseen ja kumppanuuksien luomiseen Kiinan markkinoilla. Tavoitteena on mukauttaa markkinointi, ja tuotteet paikallisten tarpeiden ja kulttuurin mukaan. Suunnitelmaan kuuluu verkostoituminen, agentin/konsultin löytäminen, ja tytäryhtiön perustaminen Hongkongiin. Pitkäntähtäimen suunnitelma sisältää brändin tunnettavuuden rakentamisen, jakelukanavien laajentamisen ja tuotantokapasiteetin kasvattamisen. Suunnitelman analyysissä otetaan huomioon Kiinan markkinoihin liittyvät haasteet ja mahdollisuudet.
Kalatiemarkkinat ovat pienet, mutta niiden odotetaan kasvavan tulevaisuudessa kasvavan tietoisuuden myötä. Kalasydän Oy:n kaltaisilla innovatiivisilla yrityksillä voi olla johtavan aseman mahdollisuuksia näillä kasvavilla markkinoilla. APAC-alue, ja erityisesti Australia, Uusi-Seelanti ja Kiina, ovat tärkeitä markkinoita Kalasydämelle. Kiinassa on suurin potentiaali.