Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Seuramyynnin kehittämistutkimus

Pekkala, Sami; Enroos, Mikko (2023)

 
Avaa tiedosto
Pekkala_Enroos.pdf (483.2Kt)
Lataukset: 


Pekkala, Sami
Enroos, Mikko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514132
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia urheiluseurojen hyödyntämisen mahdollisuutta pitkän linjan urheiluliikkeen toiminnassa Äänekoskella. Äänekoskella on pitkät perinteet urheilussa, mutta alati muuttuvat kaupantekomahdollisuudet ja verkkokaupan yleistyminen ovat tuoneet haasteet myös heidän arkeensa. Kaupungissa toimii aktiivisia urheiluseuroja, jotka liikuttavat useita tuhansia liikkujia vuodessa.

Tutkimus toteutettiin avoimena haastatteluna, jolloin saatiin mahdollisimman kattavia vastauksia niiltä tahoilta, jotka seuroissa vastaavat seurayhteistyöstä urheiluliikkeeseen. Seuroissa haastateltiin henkilöitä, jotka olivat olleet toiminnassa vastuussa seuramyyntiyhteistyöstä tai jotka olivat tietoisia sen puuttumisesta.

Tulosten perusteella voidaan sanoa, että seurayhteistyössä olisi suuri voimavara urheiluliikkeelle kasvat-taa liiketoimintaa tulevaisuudessa. Seuramyyntiin panostamalla yritys saisi uusia asiakkaita, jotka kaipaa-vat helppoutta ja hyvää palvelua. Nykyään vain kaksi seuraa Äänekoskella hyödyntää seurayhteistyötä urheiluliikkeen kanssa, joten markkinaa alueella riittäisi. Haastatteluissa kävi ilmi, että nykyisin palvelun puuttuessa, kaupantekoa ja ostopäätöstä ohjaa lähestulkoon pelkkä hinta.

Tulosten perusteella Äänekoskella on tarvetta aktiiviselle seuramyynnille, ja yrityksen kannattaisi lähteä toteuttamaan sitä joko nykyisten työntekijöiden tai jopa kokonaan uuden työntekijän palkkaamisella. Seu-roilla oli hyvin yhteneväiset mielipiteet niistä tekijöistä, jotka vaikuttavat ostokanavien valintaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste