Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Koulutuspalvelun kehittäminen muotoilualan yritykselle

Ruotsalainen, Riikka (2023)

 
Avaa tiedosto
Ruotsalainen_Riikka.pdf (1.505Mt)
Lataukset: 


Ruotsalainen, Riikka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514440
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on työelämän kehittämistyö, jonka tavoitteena oli kehittää visuaalisen viestinnän koulutuspalvelu aloitteleville yrittäjille yhteistyössä opinnäytetyön toimeksiantajayrityksen kanssa. Työn tarkoituksena oli luoda muotoilualan yritykselle uusi palvelu, jonka avulla pyritään edistämään yrityksen liiketoimintamahdollisuuksia. Aloittelevat yrittäjät valikoituivat koulutuspalvelun kohderyhmäksi, sillä heillä on harvoin mahdollisuutta jatkuviin ostopalveluhankintoihin ja visuaalisen viestinnän ammattilaisen tekemään työhön.
Opinnäytetyön aikana kehitetyllä koulutuspalvelulla pyritään ratkaisemaan aloittelevien yrittäjien/yritysten kokemia visuaalisen viestinnän haasteita. Palvelumuotoilu ja muotoiluajattelu muodostavat opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen. Opinnäytetyön menetelmällinen viitekehys pohjautuu palvelumuotoilulle tutun designprosessin, Tuplatimanttimallin vaiheisiin. Koulutuspalvelun liiketoiminnallisen näkökulman varmistamiseksi, opinnäytetyössä hyödynnetään täydentävänä menetelmällisenä viitekehyksenä ja mallina Sofia Forsbergin & Johanna Säynäjäkankaan (2018) kehittämää uuden palvelun konseptoinnin prosessimallia ja uuden palvelun konseptointityökalua. Opinnäytetyön tärkeimpänä tutkimusmenetelmänä toimivat puolistrukturoidut haastattelut. Opinnäytetyössä hyödynnettiin myös havainnointia, palautekyselyä ja tehtiin vertailuanalyysi (benchmarking), jonka avulla selvitettiin, miten toimeksiantajayritys voi erottautua kilpailijoista ja muista saman aihepiirin koulutuksista. Opinnäytetyö sijoittuu liiketoiminnan luovan kehittämisen toimintaympäristöön.
Opinnäytetyön tärkeimpänä tuloksena on vertailuanalyysin, haastattelujen, havainnoinnin ja palautekyselyn pohjalta syntynyt koulutuspalvelu, joka sisältää kehittämistyön aikana laaditun koulutusmateriaalin. Koulutuspalvelun sisällössä on huomioitu palvelulle asetetut käyttäjän tarpeet ja palveluntuottajan liiketoiminnalliset tavoitteet. Opinnäytetyön aikana kehitetty koulutuspalvelu on helposti jatkokehitettävissä ja syntyneen koulutusmateriaalin pohjalta voidaan muodostaa erilaisia koulutustoteutuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste