Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jälkimarkkinointi ja sen kehittäminen outdoor-alalla toimivassa yrityksessä

Liljavirta, Pinja (2023)

 
Avaa tiedosto
Liljavirta_Pinja.pdf (406.0Kt)
Lataukset: 


Liljavirta, Pinja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614455
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaista yritys X:n jälkimarkkinointi on tällä hetkellä ja minkälaisilla keinoilla sitä olisi mahdollista parantaa. Työn tarkoituksena oli tarkastella outdoor-alalla toimivan yritys X:n tämänhetkisiä käytössä olevia jälkimarkkinoinnin keinoja ja pyrkiä kehittämään kyseistä osa-aluetta toimivammaksi niin, että mahdollisimman moni yrityksen asiakkaista sitoutuisi yrityksen asiakkaaksi pidemmäksi aikaa. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaspolkua ja jälkimarkkinointiin liittyviä käsitteitä sekä avattiin hieman outdoor-alaa yleisesti ja yritys X:n toimintaa kyseisellä alalla. Opinnäytetyön yhteydessä toteutettiin asiakaskysely, joka lähetettiin sähköpostitse kaikille yritys X:n uutiskirjeen tilanneille asiakkaille. Tämän kyselyn tarkoituksena oli selvittää yritys X:n asiakkaiden tämänhetkisiä kokemuksia yrityksen palveluista ja saatujen vastausten perusteella pohtia tarvittavia muutoksia yrityksen jälkimarkkinoinnissa käytettäväksi. Opinnäytetyön kysely toteutettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää hyödyntäen. Asiakaskyselyn perusteella voidaan todeta, että yritys X:n olemassaolo on jäänyt monelta mahdolliselta asiakkaalta huomaamatta eikä siten jälkimarkkinoinnin tai markkinoinnin ylipäätään voida tällä hetkellä sanoa olevan riittävää yrityksen maksimaalisen potentiaalin saavuttamisen kannalta. Jälkimarkkinointi nojaa lähes kokonaan uutiskirjeeseen, jonka saavat ainoastaan yritykselle markkinointiluvan antaneet asiakkaat eli sellaiset henkilöt, jotka ovat jo valmiiksi tietoisia yritys X:n tarjoamista palveluista. Kehittääkseen jälkimarkkinointiaan ja parantaakseen asiakassitoutuneisuutta sekä asiakaskokemusta yritys X:n tulee jatkossa keskittyä erityisesti markkinoinnin monikanavaisuuden kehittämiseen lisätäkseen asiakasvirtaa sekä kivijalkaliikkeessä että verkkokaupassa. Kyselyn tulosten perusteella myös verkkokaupan käyttäjäystävällisyys kaipaa parannuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste