Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kirjailijan henkilöbrändin kehittäminen

Ketola, Milla (2023)

Avaa tiedosto
Ketola_Milla.pdf (763.6Kt)
Lataukset: 


Ketola, Milla
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614505
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona oululaiselle naiskirjailijalle Päivi Tuulikki Koskelalle. Työn tavoitteena oli löytää keinoja toimeksiantajan henkilöbrändin kehittämiseksi, jotta tunnettuutta ja myyntiä saataisiin lisättyä.

Opinnäytetyö toteutettiin digitaalisena markkinointisuunitelmana varmistaen sen hyödynnettävyys toimeksiantajan tulevaisuuden markkinoinnissa. Työn teoreettinen viitekehys muodostui digitaalista markkinointia, sekä henkilöbrändiä käsittelevästä kirjallisuudesta, kuten kirjoista, tieteellisistä artikkeleista ja blogikirjoituksista.

Opinnäytetyö toteutettiin SOSTAC-mallin avulla, johon sisältyivät nykytila-, asiakas-, SWOT- ja kilpailija-analyysit. Päätutkimusmenetelmänä projektissa hyödynnettiin dokumenttianalyysia, sekä tukevana menetelmänä puolistrukturoituja haastatteluja toimeksiantajan ja opinnäytetyön tekijän välillä.

Tavoitteeksi asetettujen tunnettuuden ja myynnin lisäämiseksi opinnäytetyöhön luotiin strategia ja toimintasuunnitelma nykytila-analyysin avulla. Näiden pohjalta tehtiin toimeksiantajalle merkkipäiväkalenteri vuodelle 2024, sekä kolme esimerkkijulkaisua hänelle täysin uuteen sovellukseen LinkedIniin. Yhteistyö päätyi opinnäytetyöprosessin osalta LinkedIn-profiilin luontiin toimeksiantajalle.

Opinnäytetyö täyttää sille asetetut tavoitteet ja pyrkii palvelemaan toimeksiantajan tarpeita henkilöbrändin kehittämistä ajatellen. Työ tarjoaa toimeksiantajalle konkreettisia esimerkkejä ja vaihtoehtoja henkilöbrändin kehittämiseen sosiaalisen median avulla. Toimeksiantajalle ideoitiin myös mahdollista arvolupausta, jota hänellä ei vielä ollut entuudestaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste