Marketing Strategy Plan : Case Jokimaja Oy
Niattieva, Ekaterina (2023)
Niattieva, Ekaterina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514059
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena luoda Bed and Breakfast ”Jokimaja” hostelille toimiva ja edullinen markkinointisuunnitelma, joka tuo tehokkuutta ja systematisointia yrityksen markkinointiin. Tarkoituksena on löytää mahdollisuuksia yrityksen markkinoinnin tehostamiseen ja mikä voisi tehdä yrityksestä tunnetumman tavoite asiakassegmentille ja Levin hiihtokeskuksen alueella. Tämän opinnäytetyön pääkysymykset ovat seuraavat: Miten pystyy tehostamaan Jokimaja Bed and Breakfast hostellin myyntiä markkinoinnin avulla? Mitkä markkinointikanavia on parempi käyttää, jos halutaan tavoittaa tietty asiakassegmentti? Miten pystytään lisätä ”Jokimaja” yrityksen näkyvyyttä Levin alueella markkinoinnin avulla?
Tämä opinnäytetyö toteutetaan tapaustutkimuksena ja aineiston keräys menetelmänä käytetään kvalitatiivista haastattelua Jokimajan toimeksiantajan kanssa. Opinnäytetyön teoreettinen osa perustuu markkinointia ja erityisesti digitaalista markkinointia käsitteleviin lähde kirjoihin.
Markkinointisuunnitelman perustana on toimeksiantajan näkemys yrityksen tulevaisuudesta ja markkinointia käsiteltävä kirjallisuus. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma ajalle kesäkuu 2023 - kesäkuu 2024. Markkinointisuunnitelma sisältää digitaalisen ja perinteisen markkinointisuunnitelman, sekä markkinointi vuosikellon ajanjaksolle kesäkuu 2023 - kesäkuu 2024.
Tämä opinnäytetyö toteutetaan tapaustutkimuksena ja aineiston keräys menetelmänä käytetään kvalitatiivista haastattelua Jokimajan toimeksiantajan kanssa. Opinnäytetyön teoreettinen osa perustuu markkinointia ja erityisesti digitaalista markkinointia käsitteleviin lähde kirjoihin.
Markkinointisuunnitelman perustana on toimeksiantajan näkemys yrityksen tulevaisuudesta ja markkinointia käsiteltävä kirjallisuus. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma ajalle kesäkuu 2023 - kesäkuu 2024. Markkinointisuunnitelma sisältää digitaalisen ja perinteisen markkinointisuunnitelman, sekä markkinointi vuosikellon ajanjaksolle kesäkuu 2023 - kesäkuu 2024.