Sisältömarkkinointisuunnitelma yritykselle x
Ekholm, Cassandra (2023)
Ekholm, Cassandra
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614716
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614716
Tiivistelmä
Verkko- ja sosiaalisen median rooli on kasvanut viime vuosina merkittävästi. Sosiaalinen media lisää yrityksen näkyvyyttä ja voi luoda positiivista mielikuvaa yrityksestä. Jos yritys ei ole sosiaalisessa mediassa, voi tämä olla ratkaiseva tekijä kuluttajan ostopäätöksessä.
Tämä toiminnallinen työ on tehty toimeksiantona yritykselle x ja työn tavoitteena on sisältömarkkinointisuunnitelman luominen yritykselle x. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan digimarkkinoinnin ja sisältöstrategian merkitystä yritystoiminnassa sekä erilaisten kanavien hyödyntämistä osana yrityksen sisältöstrategiaa.
Opinnäytetyö alkaa teoriaosuudella missä on käytetty kirjallisten lähteiden analysointia, jonka jälkeen käydään läpi havainnointia x:än toiminnasta sekä kilpailija-analyysia x:än kilpailijoiden sisältömarkkinoinnista. Lopuksi luodaan yritykselle x sisältömarkkinointisuunnitelma, suunnitelman luomisessa on hyödynnetty SOSTAC-mallia.
Tämä toiminnallinen työ on tehty toimeksiantona yritykselle x ja työn tavoitteena on sisältömarkkinointisuunnitelman luominen yritykselle x. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan digimarkkinoinnin ja sisältöstrategian merkitystä yritystoiminnassa sekä erilaisten kanavien hyödyntämistä osana yrityksen sisältöstrategiaa.
Opinnäytetyö alkaa teoriaosuudella missä on käytetty kirjallisten lähteiden analysointia, jonka jälkeen käydään läpi havainnointia x:än toiminnasta sekä kilpailija-analyysia x:än kilpailijoiden sisältömarkkinoinnista. Lopuksi luodaan yritykselle x sisältömarkkinointisuunnitelma, suunnitelman luomisessa on hyödynnetty SOSTAC-mallia.