Sokkeloiden generointi- ja muokkaustyökalu
Kursu, Niko (2023)
Kursu, Niko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614661
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614661
Tiivistelmä
Insinöörityössä suunniteltiin ja ohjelmoitiin Unity-editoriin työkalu, jolla voidaan generoida sokkeloita ja muokata niitä. Projektissa noudatettiin ketterän kehityksen periaatteita ja käytettiin pelinkehitysprosessissa yleisiä työkaluja, kuten Unitya, Visual Studiota ja GitHubia.
Insinöörityön aluksi kokeiltiin muutamia erilaisia algoritmeja sokkeloiden muodostamiseen. Algoritmit ohjelmoitiin C#-ohjelmointikielellä Visual Studio 2019 -kehitysympäristössä. Kun projektissa käytettäväksi päätynyt algoritmi oli valittu, se tuotiin Unity-pelimoottoriin. Unityssa luotiin sokkeloiden 3D-malleiksi muuttamiseen tarvittavat prefab-objektit ja ohjelmoitiin tarvittavat välineet sokkeloiden muokkaamiseen.
Lopputuloksena on toimiva ja edelleen jalostamiseen sopiva, vaikkakin jatkokehitystä kaipaava työkalu.
Insinöörityön aluksi kokeiltiin muutamia erilaisia algoritmeja sokkeloiden muodostamiseen. Algoritmit ohjelmoitiin C#-ohjelmointikielellä Visual Studio 2019 -kehitysympäristössä. Kun projektissa käytettäväksi päätynyt algoritmi oli valittu, se tuotiin Unity-pelimoottoriin. Unityssa luotiin sokkeloiden 3D-malleiksi muuttamiseen tarvittavat prefab-objektit ja ohjelmoitiin tarvittavat välineet sokkeloiden muokkaamiseen.
Lopputuloksena on toimiva ja edelleen jalostamiseen sopiva, vaikkakin jatkokehitystä kaipaava työkalu.