Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sokkeloiden generointi- ja muokkaustyökalu

Kursu, Niko (2023)

 
Avaa tiedosto
Kursu_Niko.pdf (1.799Mt)
Lataukset: 


Kursu, Niko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614661
Tiivistelmä
Insinöörityössä suunniteltiin ja ohjelmoitiin Unity-editoriin työkalu, jolla voidaan generoida sokkeloita ja muokata niitä. Projektissa noudatettiin ketterän kehityksen periaatteita ja käytettiin pelinkehitysprosessissa yleisiä työkaluja, kuten Unitya, Visual Studiota ja GitHubia.

Insinöörityön aluksi kokeiltiin muutamia erilaisia algoritmeja sokkeloiden muodostamiseen. Algoritmit ohjelmoitiin C#-ohjelmointikielellä Visual Studio 2019 -kehitysympäristössä. Kun projektissa käytettäväksi päätynyt algoritmi oli valittu, se tuotiin Unity-pelimoottoriin. Unityssa luotiin sokkeloiden 3D-malleiksi muuttamiseen tarvittavat prefab-objektit ja ohjelmoitiin tarvittavat välineet sokkeloiden muokkaamiseen.

Lopputuloksena on toimiva ja edelleen jalostamiseen sopiva, vaikkakin jatkokehitystä kaipaava työkalu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste