Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma: case Iittala & co Vaasa

Virkkala, Charlotta (2023)

 
Avaa tiedosto
Virkkala_Charlotta.pdf (544.8Kt)
Lataukset: 


Virkkala, Charlotta
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815103
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Iittala & co Vaasan myymälälle. Tavoitteena oli selvittää, kuinka saada lisättyä kuluttajien tietoisuutta Fiskarsin pannuhuoltopalvelusta. Pannuhuolto on vuonna 2021 käyttöönotettu huoltopalvelu ja toimii kiertävänä palveluna ympäri Suomen Iittala-myymälöitä.
Työn teoriaosuus jakautuu kahteen pääteorialukuun, joita ovat markkinointiviestintä ja brändi. Markkinointiviestinnän teoriaosuus käsittää teoriaa markkinointiviestintämuodoista sekä -kanavista. Toinen pääteorialuku jakautuu käsittelemään teoriaa brändistä niin yrityksen, kuin kuluttajankin näkökulmasta. Teoriaosuutta havainnollistaa työn teoreettinen viitekehys. Työn tavoitteena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantajayritykselle pannuhuoltopalvelun markkinoinnin tueksi. Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin kvalitatiivisen eli laadullisen tutkimusmenetelmän avulla. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluina.
Tutkimuksen tuloksista käy ilmi, että toimeksiantajayrityksellä olisi kehitettävää pannuhuollon markkinointiviestinnän suhteen. Kehitysehdotuksia annettiin laidasta laitaan toimipaikkamainontaan sekä myymälämateriaaleihin, digimarkkinointiin ja printtimainontaan. Sähköpostimainontaa ei koettu toimivaksi markkinointiviestintäkanavaksi. Kehitysehdotuksia noudattamalla toimeksiantajayritys pystyisi lisäämään kuluttajien tietoisuutta pannuhuollosta ja jakamaan mielikuvaa yrityksen vastuullisuudesta.
 
This thesis was carried out as an assignment for the store of Iittala & co in Vaasa. The goal was to find out how to increase consumer awareness of Fiskars pan maintenance service. Pan service is a maintenance service introduced in 2021 and it operates as a rotating service in Iittala stores in Finland.
The theoretical selection of the thesis is divided into two main theory chapters that are marketing communication and brand. The theory of marketing communication includes forms of marketing communication and channels for them. The second main theory chapter is divided into examining he theory of brand from both the company’s and the consumer’s point on view. The theoretical section illustrated in he theoretical framework of the work. The goal of the work was to create a marketing communication plan for the client company to support the marketing of the pan service. The empirical part of the thesis was carried out using a qualitative research method. The interviews were conducted as theme interviews.
The results of the study showed that the commissioning company needs to develop in terms of marketing communications for pan maintenance. Development proposals were given widely from workplace advertising to store materials, digital marketing and print advertising. E-mail advertising was not perceived as a functional marketing communication channel. By following the development proposals, the commissioning company would be able to increase consumers' awareness of pan maintenance and share the image of the company's responsibility
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste