Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin toimintatapojen kehittäminen keittiökalusteita valmistavalle yritykselle

Kaltakari, Miikael; Kostet, Karri (2023)

 
Avaa tiedosto
Kaltakari_Kostet.pdf (493.9Kt)
Lataukset: 


Kaltakari, Miikael
Kostet, Karri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915216
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin keittiökalusteita valmistavan yrityksen nykyisiin myyntitapoihin ja myynnin eri vaiheisiin pyrkien löytämään kehityskohteita. Tarkoitus oli kehittää yritykselle myyntiprosessi, joka mahdollistaa selkeämmän toiminnan ja luo edellytyksiä myynnin kasvatta-miselle ja uusien myyjien palkkaamiselle sekä kouluttamiselle.

Keittiökalusteyrityksellä ei ollut ennestään suunniteltua ja johdettua myyntiprosessia, vaan aikaisempi myynti on perustunut yrittäjän itsevetoiseen ja opittuun myyntitapaan, jossa jokainen asiakas on pyritty palvelemaan hyvin. Kalusteyrityksen tarpeissa on kuitenkin kehittää yrityksen myyntiä ja hakea kasvua myös palkkaamalla myyjiä, jolloin myyntiprosessi tulisi olla yhtenäinen ja selkeä koko organisaatiossa. Opinnäytetyömme tarkoitus on antaa perusta yhtenäisen myyntiprosessin luomiselle rakentamalla yritykselle myynninohjekirja.

Opinnäytetyömme tutkimuskysymyksenä toimii ’’ kuinka yrityksen nykyinen myyntiprosessi toimii ja kuinka sitä voitaisiin kehittää?’’. Tutkimus tehtiin laadullisena tapaustutkimuksena. Aineistonhankintamenetelmäksi osoittautui haastattelut ja havainnointi, sillä yritys ei ole pitänyt kirjaa tai koskaan selvittänyt asiakastyytyväisyyksiä tai miksi kaupat ovat kaatuneet. Yrittäjille on kuitenkin kertynyt suuri määrä hiljaista tietoa, ja asiakkaille on syntynyt mielikuva ja ostokokemus, joista voitiin kerätä tietoa teemahaastattelujen ja havainnoinnin avulla.

Tutkimuksessa huomattiin, että itse myyntiprosessissa ei ollut vikaa. Lähestyimme aihetta sillä ajatuksella, että myyntiprosessissa olisi kehitettävää, sillä yrittäjillä ei ollut kaupallista koulutusta. Kehityskohteet löytyivät lähinnä palvelun laadukkuuteen liittyvissä tekijöissä. Kokosimme kehitysideamme erilliselle PowerPoint-dokumentille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste