Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin kehittäminen kansainvälisen opiskelijaliikkuvuuden lisäämiseksi, Case Vaasan Ammattikorkeakoulu

Hakala, Pauliina (2023)

 
Avaa tiedosto
Hakala_Pauliina.pdf.pdf (2.455Mt)
Lataukset: 


Hakala, Pauliina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053015856
Tiivistelmä
Maailman globalisaatio vauhdittaa yritysten kansainvälistymistä ja luo tarpeen kansainväliselle osaamiselle. Kansainvälisen osaamisen kehitys alkaa jo koulusta, mutta koulutuksen lisäksi tarvitaan kansainvälistä kokemusta. Yksi tehokkaimmista osaamisen ja kokemuksen kerryttämisen välineistä on opiskelijoiden kansainvälinen liikkuvuus ja etenkin opiskelijavaihto-ohjelmat. Opiskelijavaihtoihin osallistuneiden määrä on kuitenkin viimevuosina kokenut suuren kolauksen koronapandemian takia ja toipuminen ennen pandemian aikaisiin vaihto-opiskelijalukuihin on hidasta. Tämä opinnäytetyö tutkii vaihto-opiskelijoiden motivaatiotekijöitä vaihtojaksolle osallistumisen taustalla, jotta Vaasan ammattikorkeakoulu pystyy kehittämään markkinointiaan opiskelijaliikkuvuuden lisäämiseksi.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys avaa tutkimusongelman käsittelyyn keskeiset käsitteet sekä ilmiöt, jotka koostuvat kansainvälisestä maailmasta, kansainvälisestä liikkuvuudesta sekä kansainvälisestä markkinoinnista. Teoriaosuuden lisäksi työssä on toteutettu empiirinen tutkimus, jossa aineistoa kerättiin kyselylomakkeen avulla 2015 vuoden jälkeen vaihtojaksoille osallistuneilta.

Tutkimuksen tuloksien perusteella voidaan sanoa, että vaihto-opiskelijoiden tärkeimpiä motivaatiotekijöitä ulkomaille lähtöön on kansainvälisen osaamisen kehittäminen, kansainvälisen kokemuksen kerryttäminen, omat intressit sekä koulutus. Lisäksi tutkimuksesta selvisi, että ehdottomasti tärkein vaikutuskanava vaihto-opiskelijoiden tavoittamiseen on heidän kotikoulunsa sekä suosittelijat. VAMKin tulee siis miettiä markkinointinsa kehittämistä näitä työkaluja käyttäen ja oheisia tiedotuskanavia hyödyntäen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste