Markkinointisuunnitelma perustettavalle kauneudenhoitoalan yritykselle
Lehtiranta, Sarita (2023)
Lehtiranta, Sarita
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016238
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma luodaan
yritykselle, joka tullaan perustamaan tulevaisuudessa. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, sekä markkinointisuunnitelmasta, joka on laadittu hyvinvointihoitolalle. Markkinointisuunnitelma sisältää lähtökohta-analyysien lisäksi tavoitteet sekä markkinointimixin suunnittelun. Opinnäytetyössä esitetään yrityksen SWOT-analyysi, SOSTAC ja SMART malli. Markkinointisuunnitelman avulla yritys asettaa tavoitteet, jolla saa näkyvvyyttä yritykselle. Tämän lisäksi yritys haluaa kasvattaa myyntiä ja saada kontaktin asiakkaisiin.
Yrityksen alueella kilpailu on todella kovaa, joten työn tarkoituksena on etsiä markkinointikeinoja, jonka avulla
yritys olisi mahdollisimman kannattava.
Aihe opinnäytetyöhön syntyi mielenkiinnosta oman yrityksen markkinointia kohtaan. Tämä työ on toteutettu
ilman toimeksiantajaa. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena työnä, joka koostuu teoreettisesta osuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Aiheita on käsitelty ensin teoriassa ja sen jälkeen yrityksen näkökulmasta. Tätä markkinointisuunnitelmaa tullaan hyödyntämään yritystä perustettaessa.
yritykselle, joka tullaan perustamaan tulevaisuudessa. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, sekä markkinointisuunnitelmasta, joka on laadittu hyvinvointihoitolalle. Markkinointisuunnitelma sisältää lähtökohta-analyysien lisäksi tavoitteet sekä markkinointimixin suunnittelun. Opinnäytetyössä esitetään yrityksen SWOT-analyysi, SOSTAC ja SMART malli. Markkinointisuunnitelman avulla yritys asettaa tavoitteet, jolla saa näkyvvyyttä yritykselle. Tämän lisäksi yritys haluaa kasvattaa myyntiä ja saada kontaktin asiakkaisiin.
Yrityksen alueella kilpailu on todella kovaa, joten työn tarkoituksena on etsiä markkinointikeinoja, jonka avulla
yritys olisi mahdollisimman kannattava.
Aihe opinnäytetyöhön syntyi mielenkiinnosta oman yrityksen markkinointia kohtaan. Tämä työ on toteutettu
ilman toimeksiantajaa. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena työnä, joka koostuu teoreettisesta osuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Aiheita on käsitelty ensin teoriassa ja sen jälkeen yrityksen näkökulmasta. Tätä markkinointisuunnitelmaa tullaan hyödyntämään yritystä perustettaessa.