Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys Juustoporttiliikenneasemilla

Laakkonen, Jussi (2023)

 
Avaa tiedosto
Laakkonen_Jussi.pdf (822.8Kt)
Lataukset: 


Laakkonen, Jussi
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016036
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakastyytyväisyyttä Juustoportti liikenneasemilla. Työssä selvitetään, millaisia eri asiakassegmenttejä Juustoportti liikenneasemilla käy ja kuinka tyytyväisiä he ovat liikenneaseman palvelui-hin. Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään asiakastyytyväisyyden määrittelyyn ja palvelun laatuun, miten asiakastyytyväisyyttä voidaan mitata ja miten sitä voidaan kehittää.

Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin Webropol kysely sovelluksella. Kysely julkaistiin Juustoportin Facebook sivuilla sekä qr-koodina Juustoportin liikenneasemilla. Kysely tehtiin kevään 2022 aikana. Kysely sisälsi yhteensä 59 kysymystä ja niiden avulla selvi-tettiin muun muassa asiakkaiden taustatietoja, liikenneasemien näkyvyyttä, asiakaspalvelua ja tyytyväisyyttä liikenneasemien kahvilalinjastoon, lounaaseen ja à la carteen. Kyselyyn vastasi 542 henkilöä.

Tutkimuksessa selvisi, että Juustoportin asiakastyytyväisyys oli pääosin todella hyvällä tasolla. Vaikka asiakas-tyytyväisyys oli hyvällä tasolla, esiin nousi muutamia kohteita, joihin Juustoportin kannattaa keskittyä jatkossa. Kehitettävää Juustoportilla löytyi asiakkaiden tasa-arvoisessa kohtelemisessa sekä tuotteiden suosittelemisessa asiakkaille. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat Juustoportin yleiseen tasoon, NPS lukema oli 54, kysyttäessä kuinka todennäköisesti asiakas suosittelisi Juustoportti liikenneasemia ystävälle tai kollegalle. Lisäksi myös lou-naaseen ja asiakaspalvelun laatuun ja nopeuteen oltiin erityisen tyytyväisiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste