Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Seikkailukasvatuksellinen Luontoliikuntapäivä

Koppinen, Janne; Yrjälä, Paula (2014)

 
Avaa tiedosto
Seikkailukasvatuksellinen Luontoliikuntapaiva.pdf (943.3Kt)
Lataukset: 


Koppinen, Janne
Yrjälä, Paula
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014082513585
Tiivistelmä
Työmme tarkoituksena oli tehdä tuotos, jota työmme tilaaja voi hyödyntää verkko-ympäristössä edistäen nuorten terveyttä ja hyvinvointia. Tuotos oli video seikkailukasvatuksellisen luontoliikuntapäivän järjestämisestä.Oppimismenetelminä käytimme seikkailukasvatusta ja elämyspedagogiikkaa sekä yhteistoiminnallista oppimismenetelmää. Seikkailukasvatuksellinen oppiminen edistää nuorten sosiaalista, fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia. Yhteistoiminnallista oppimismenetelmää käytetään yhtenä työkaluna seikkailukasvatuksessa.Työ toteutettiin oppilaslähtöisesti Sallatunturin koulun 7. luokkalaisille. Toimeksiantajana toimi ArctiChildrenInNet-hanke.

Työmme oli toiminnallinen opinnäytetyö, joka palveli toimeksiantajaa opetusmenetelmiä kehittävänä hankkeena. Opinnäytetyössä oli kolme vaihetta: luontoliikuntapäivän järjestäminen, raportointi ja video eli tuotos. Toiminta ja teoria olivat vuorovaikutuksessa keskenään. Toimintaa analysoimme omilla havainnoillamme, muistiinpanoillamme, video- ja valokuvaamalla sekä palautekyselyllä. Teoreettinen viitekehys perustui kirjallisuuteen, tutkimuksiin, artikkeleihin ja haastatteluihin.

Seikkailukasvatusta pidetään vaihtoehtoisena oppimismenetelmänä opetussuunnitelmassa.Seikkailukasvatuksen menetelmät edistivät luokan ryhmätyöskentelyä. Yhteistoiminnallisen oppimisen vaikutuksia oli, että oppilaat ratkoivat ongelmia yhdessä ja kokivat onnistumisia ryhmänä. Oppilaat kokivat luontoliikuntapäivän onnistuneeksi ja toivoivat, että päiviä järjestettäisiin useammin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste