Levy-yhtiön toiminnan kehittäminen: kehittämiskohde Överdog
Hämäläinen, Topi (2023)
Hämäläinen, Topi
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060116956
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060116956
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli kerätä aineistoa, jota Överdog-levymerkki voi hyödyntää toimintansa kehittämisessä. Tutkimusalue on jaettu karkeasti toimintatapojen tutkimiseen ja talouden tutkimiseen.
Tutkimukseni käsittelee musiikkialaa ja levy-yhtiöitä sekä niiden läpikäymää digitalisaatiosta johtuvaa murrosta. Pyrin ratkomaan, miten levy-yhtiö voisi uudistaa toimintamallejaan ja pysyä muuttuvien musiikkialan trendien perässä.
Opinnäyteyöni on tapaustutkimus. Tutkimusmenetelminä käytin havainnointia, benchmarkingia ja puolistrukturoitua haastattelua. Työni teoreettinen viitekehys perustuu liiketoiminnan teorioihin, musiikkialan kirjallisuuteen ja tilastoihin.
Tutkimuksen tulosten perusteella Överdog hyötyisi sosiaalisen median markkinoinnin monipuolistamisesta ja laajentamisesta sekä markkinoinnin kohdennetusta rahoituksesta. Taloudellisesta vakaudesta huolimatta yhtiö voi pienentää taloudellista riskinottoa keskittämällä fyysisten levyjen julkaisut projekteihin, joilla voidaan odottaa olevan paljon myyntiä.
Tutkimukseni käsittelee musiikkialaa ja levy-yhtiöitä sekä niiden läpikäymää digitalisaatiosta johtuvaa murrosta. Pyrin ratkomaan, miten levy-yhtiö voisi uudistaa toimintamallejaan ja pysyä muuttuvien musiikkialan trendien perässä.
Opinnäyteyöni on tapaustutkimus. Tutkimusmenetelminä käytin havainnointia, benchmarkingia ja puolistrukturoitua haastattelua. Työni teoreettinen viitekehys perustuu liiketoiminnan teorioihin, musiikkialan kirjallisuuteen ja tilastoihin.
Tutkimuksen tulosten perusteella Överdog hyötyisi sosiaalisen median markkinoinnin monipuolistamisesta ja laajentamisesta sekä markkinoinnin kohdennetusta rahoituksesta. Taloudellisesta vakaudesta huolimatta yhtiö voi pienentää taloudellista riskinottoa keskittämällä fyysisten levyjen julkaisut projekteihin, joilla voidaan odottaa olevan paljon myyntiä.