Kuusamon Pallo-Karhujen jääkiekon edustusjoukkueen sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen
Kajava, Tommi (2023)
Kajava, Tommi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116660
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116660
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli Kuusamon Pallo-Karhujen jääkiekon edustusjoukkueen sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen, aiheen tarkoituksena oli nimensä mukaan pyrkiä kehittämään perinteikkään kuusamolaisen jääkiekon edustusjoukkueen sosiaalisen median markkinointia. Opinnäytetyön tavoitteena on saada selville joukkueen sosiaalisen median markkinoinnin sekä brändin nykytila ja saada aikaiseksi uskottava kokonaiskuva kehityskohteista hyödyntämällä muun muassa internet-kyselystä saatuja vastauksia.
Tietoperustana opinnäytetyössä on käytetty tietokirjoja, artikkeleita, haastattelua sekä internet-kyselyä. Opinnäytetyössä on myös tutkittu edustusjoukkueen sosiaalisen median kanavien, Facebookin ja Instagramin, sekä nettisivujen kävijätietoja. Näitä tietoja on pyritty avaamaan mahdollisimman selkeästi ja helposti ymmärrettävästi.
Opinnäytetyössä saatiin hyvin selville, mitkä ovat edustusjoukkueen sosiaalisen median markkinoinnin kehittämiskohteet, ja opinnäytetyöprosessin päätyttyä näitä kehittämiskohteita on tarkoitus miettiä yhdessä edustusjoukkueen johtoryhmän kanssa. Brändin nykytilan selvittäminen epäonnistui, mutta se tullaan selvittämään tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä saatuja tuloksia pystyy lähes suoraan hyödyntämään myös muiden kuusamolaisten urheiluseurojen sosiaalisen median markkinoinnissa lajista riippumatta.
Tietoperustana opinnäytetyössä on käytetty tietokirjoja, artikkeleita, haastattelua sekä internet-kyselyä. Opinnäytetyössä on myös tutkittu edustusjoukkueen sosiaalisen median kanavien, Facebookin ja Instagramin, sekä nettisivujen kävijätietoja. Näitä tietoja on pyritty avaamaan mahdollisimman selkeästi ja helposti ymmärrettävästi.
Opinnäytetyössä saatiin hyvin selville, mitkä ovat edustusjoukkueen sosiaalisen median markkinoinnin kehittämiskohteet, ja opinnäytetyöprosessin päätyttyä näitä kehittämiskohteita on tarkoitus miettiä yhdessä edustusjoukkueen johtoryhmän kanssa. Brändin nykytilan selvittäminen epäonnistui, mutta se tullaan selvittämään tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä saatuja tuloksia pystyy lähes suoraan hyödyntämään myös muiden kuusamolaisten urheiluseurojen sosiaalisen median markkinoinnissa lajista riippumatta.