Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suomalaisten elintarvikeyritysten brändäys ja tuotteen kehittyminen luksustuotteeksi

Riento, Timo (2023)

 
Avaa tiedosto
Suomalaisten elintarvikeyritysten brändäys ja tuotteen kehittyminen luksustuotteeksi.pdf (719.5Kt)
Lataukset: 


Riento, Timo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060117222
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on laatia toimeksiantajayritykselle ohjeet siihen, mitä yrityksen brändiltä ja luksustuotteelta vaaditaan, jotta toinen yritys voi hakea heidän luomaansa Super Jacht Food ohjelmaansa mukaan. Toimeksiantajayrityksenä opinnäytetyössä toimi Tuvyc Consultancy Oy. Tuvyc on konsultointiyritys, joka tarjoaa laajan valikoiman erilaisia palveluita yrityksien erityistarpeisiin. Markkinointipalvelu tarjoaa yrityksille työkalut mukauttaa liiketoimintaansa siten, että se on valmis Superjahti-markkinoille. Tutkimusongelmana on luksuselintarviketuotteen ja brändin vaatimukset, jotta se voi menestyä kansainvälisillä markkinoilla.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu brändäyksestä, luksustuotteesta, kilpailuedusta, sosiaalisesta mediasta, suomalaisuudesta ja tuotteen suunnittelusta ja pakkaamisesta. Empiirisen tutkimuksen osuus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Haastateltavat olivat suomalaisia elintarvikealan yrityksiä. Haastattelija valitsi tiedonkeruumenetelmäksi puolistrukturoidun teemahaastattelun, jotta tutkimuksesta saataisiin mahdollisimman paljon hyötyä kaikille osapuolille. Teemahaastelussa teemat olivat jaettu pohjautuen teoriaosuuteen.

Tutkimuksen tuloksien perusteella vahva brändi, joka voi menestyä kansainvälisillä markkinoilla koostuu yrityksen tarinasta, sosiaalisen median käytöksestä, suomalaisuuden hyödyntämisestä ja tuotteiden pakkauksesta. Luksuselintarviketuotteen kriteereitä ovat korkea laatu, hinta, pakkauksen visuaalinen ulkonäkö, suomalaisuus, muokattavuus, ainutlaatuisuus sekä asiakaspalvelu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste