Vannevalmistaja Dymagin yritysesitelmän uudistaminen
Heikkilä, Emma (2023)
Heikkilä, Emma
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521611
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521611
Tiivistelmä
Uudet asiakkaat kaipaavat yhä enemmän tietoa yrityksistä ja niiden toiminnasta ennen ostopäätöksen tai mielipiteen muodostumista. Yritykset pyrkivät viestimään omasta toiminnastaan, tuotteista ja arvoista erilaisin viestinnänkeinoin. Yritysten viestintää voidaan toteuttaa sekä sisäisesti että ulkoisesti. Esitelmät toimivat yhtenä yritysviestinnän keinona, tavoitteena informoida uusia asiakkaita muun muassa yrityksen historiasta, tavoitteesta, tuotteista ja saavutuksista.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä keväällä 2023 osana Haaga-Helian opintoja. Työ aloitettiin harjoittelujakson puolivälissä maaliskuussa 2023. Toiminnallisen työn tarkoituksena oli luoda toimeksiantaja yritykselle uusi visuaalisesti näyttävämpi yritysesitelmä. Toimeksiannon tavoitteena oli päivittää esitelmän ulkoasu hienommaksi sekä viestimään järjestelmällisestä, menestyksekkäästä ja ammattimaisesta yrityksestä. Toiminnallinen työ koostuu kahdesta osiosta, jotka ovat teoriaosuus ja menetelmäosuus.
Teoriaosuus käsittelee yritysviestintää, hyvän viestinnän ominaisuuksia sekä visuaalisuuden merkitystä yrityksen viestinnässä. Yritysviestintä käsittelee ulkoista viestintää, markkinointiviestintää sekä viestinnän kohderyhmää. Hyvän viestinnän ominaisuuksissa käydään läpi esitelmien tavoitteita, tarkoitusta ja hyötyjä sekä esitelmien tekstiä, rakennetta ja sisältöä. Viimeisessä teoria luvussa käsitellään visuaalisuuden merkitystä, joka pitää sisällään värit, typografian, kuvat ja videot sekä infografiikan ja muodot.
Menetelmäosassa käytetään vertailuun tarkoitettua menetelmää eli benchmarkingia. Tässä luvussa vertaillaan samalla toimialalla toimivan yrityksen esitelmää toimeksiantajan esitelmään. Tarkoituksena saada inspiraatiota ja vinkkejä uuden yritysesitelmän luomiseen. Vertailun tuloksia hyödynnetään uutta esitelmää luodessa.
Opinnäytetyön pohdinnassa käydään läpi työn onnistumista sen tavoitteiden ja lopputuotoksen perusteella. Siinä käsitellään opinnäytetyön aikana opittuja asioita, mahdollisia haasteita sekä jatkokehittämisideoita.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä keväällä 2023 osana Haaga-Helian opintoja. Työ aloitettiin harjoittelujakson puolivälissä maaliskuussa 2023. Toiminnallisen työn tarkoituksena oli luoda toimeksiantaja yritykselle uusi visuaalisesti näyttävämpi yritysesitelmä. Toimeksiannon tavoitteena oli päivittää esitelmän ulkoasu hienommaksi sekä viestimään järjestelmällisestä, menestyksekkäästä ja ammattimaisesta yrityksestä. Toiminnallinen työ koostuu kahdesta osiosta, jotka ovat teoriaosuus ja menetelmäosuus.
Teoriaosuus käsittelee yritysviestintää, hyvän viestinnän ominaisuuksia sekä visuaalisuuden merkitystä yrityksen viestinnässä. Yritysviestintä käsittelee ulkoista viestintää, markkinointiviestintää sekä viestinnän kohderyhmää. Hyvän viestinnän ominaisuuksissa käydään läpi esitelmien tavoitteita, tarkoitusta ja hyötyjä sekä esitelmien tekstiä, rakennetta ja sisältöä. Viimeisessä teoria luvussa käsitellään visuaalisuuden merkitystä, joka pitää sisällään värit, typografian, kuvat ja videot sekä infografiikan ja muodot.
Menetelmäosassa käytetään vertailuun tarkoitettua menetelmää eli benchmarkingia. Tässä luvussa vertaillaan samalla toimialalla toimivan yrityksen esitelmää toimeksiantajan esitelmään. Tarkoituksena saada inspiraatiota ja vinkkejä uuden yritysesitelmän luomiseen. Vertailun tuloksia hyödynnetään uutta esitelmää luodessa.
Opinnäytetyön pohdinnassa käydään läpi työn onnistumista sen tavoitteiden ja lopputuotoksen perusteella. Siinä käsitellään opinnäytetyön aikana opittuja asioita, mahdollisia haasteita sekä jatkokehittämisideoita.