Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Vannevalmistaja Dymagin yritysesitelmän uudistaminen

Heikkilä, Emma (2023)

 
Avaa tiedosto
Heikkila_Emma.pdf (3.319Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Heikkilä, Emma
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521611
Tiivistelmä
Uudet asiakkaat kaipaavat yhä enemmän tietoa yrityksistä ja niiden toiminnasta ennen ostopäätöksen tai mielipiteen muodostumista. Yritykset pyrkivät viestimään omasta toiminnastaan, tuotteista ja arvoista erilaisin viestinnänkeinoin. Yritysten viestintää voidaan toteuttaa sekä sisäisesti että ulkoisesti. Esitelmät toimivat yhtenä yritysviestinnän keinona, tavoitteena informoida uusia asiakkaita muun muassa yrityksen historiasta, tavoitteesta, tuotteista ja saavutuksista.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä keväällä 2023 osana Haaga-Helian opintoja. Työ aloitettiin harjoittelujakson puolivälissä maaliskuussa 2023. Toiminnallisen työn tarkoituksena oli luoda toimeksiantaja yritykselle uusi visuaalisesti näyttävämpi yritysesitelmä. Toimeksiannon tavoitteena oli päivittää esitelmän ulkoasu hienommaksi sekä viestimään järjestelmällisestä, menestyksekkäästä ja ammattimaisesta yrityksestä. Toiminnallinen työ koostuu kahdesta osiosta, jotka ovat teoriaosuus ja menetelmäosuus.

Teoriaosuus käsittelee yritysviestintää, hyvän viestinnän ominaisuuksia sekä visuaalisuuden merkitystä yrityksen viestinnässä. Yritysviestintä käsittelee ulkoista viestintää, markkinointiviestintää sekä viestinnän kohderyhmää. Hyvän viestinnän ominaisuuksissa käydään läpi esitelmien tavoitteita, tarkoitusta ja hyötyjä sekä esitelmien tekstiä, rakennetta ja sisältöä. Viimeisessä teoria luvussa käsitellään visuaalisuuden merkitystä, joka pitää sisällään värit, typografian, kuvat ja videot sekä infografiikan ja muodot.

Menetelmäosassa käytetään vertailuun tarkoitettua menetelmää eli benchmarkingia. Tässä luvussa vertaillaan samalla toimialalla toimivan yrityksen esitelmää toimeksiantajan esitelmään. Tarkoituksena saada inspiraatiota ja vinkkejä uuden yritysesitelmän luomiseen. Vertailun tuloksia hyödynnetään uutta esitelmää luodessa.

Opinnäytetyön pohdinnassa käydään läpi työn onnistumista sen tavoitteiden ja lopputuotoksen perusteella. Siinä käsitellään opinnäytetyön aikana opittuja asioita, mahdollisia haasteita sekä jatkokehittämisideoita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste