Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tiktok B2B markkinoinnin työkaluna

Takkinen, Salla (2023)

 
Avaa tiedosto
Takkinen_Salla.pdf (592.5Kt)
Lataukset: 


Takkinen, Salla
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521714
Tiivistelmä
Tiktok on yksi suosituimmista sosiaalisen median palveluista, jossa käyttäjä voi luoda itse ly-hytvideoita tai selata muiden tekemää sisältöä. Sovellus tarjoaa yritykselle markkinoinnin avuksi työkaluja, joita hyödyntämällä yritys voi suunnitella markkinointistrategiaa sovelluksessa.

Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kuinka Tiktok-sovellusta voi hyödyntää B2B-markkinoinnintyökaluna. Tutkimuksen pohjalta luotiin Tiktok-konsepti, joka on testattavassa muodossa toimeksiantajayrityksen Tiktok-kanavalla. Toimeksiantajana opinnäytetyölleni toimii strategiseen tarinankerrontaan ja sisältömarkkinointiin erikoistunut oululainen ja helsinkiläinen markkinointiviestintätoimisto.

Työssä haastateltiin toimeksiantajayrityksen puolelta kolmea erilaisessa asemassa työskentele-vää henkilöä. Konsepti luotiin haastatteluiden pohjalta sekä työn teoriaan perustuen. Työssä luodun konseptin tarkoituksena on tukea toimeksiantajayrityksen luomaan sisältöä Tiktok-sovelluksessa.

Opinnäytetyön perusteella voidaan todeta, että B2B markkinoinnin toimivuuden kannalta on tär-keä tuntea kohderyhmä ja heidän arvomaailmansa. Lisäksi voidaan todeta, että Tiktok-sovelluksella on potentiaalia B2B-markkinoinnissa. Sovelluksessa erityisesti julkaisujen sisältö, rytmi, sekä analysointi on avainasemassa, kun suunnitellaan Tiktok-markkinointia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste