Markkinointisuunnitelma: Fotonordic Oy
Oikarinen, Timo (2023)
Oikarinen, Timo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060621925
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060621925
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajalle toteutettavissa oleva markkinointisuunnitelma, joka tarjoaa eri näkökulmia markkinointiin useiden mallien avulla. Fotonordic on Oulusta kotoisin oleva kuva-, video- ja mobiilikuvaamiseen erikoistunut kamera-kauppa. Yritys on tehnyt aktiivisesti markkinointi ennen opinnäytetyön luomista. Markkinoin-tisuunnitelman pääasiallisena tavoitteena oli parantaa sitoutuvuutta ja samalla edistää nä-kyvyyttä digitaalisissa kanavissa.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, mikä on koottu laajasta teoriaosuudesta ja omista havainnoista. Teoriaosuus on koottu erilaisista markkinointiin liittyvistä kirja- ja verkko-lähteistä. Opinnäytetyössä on käyty läpi eri aiheita ja suunnittelumalleja, joita kannattaa ottaa huomioon markkinoinninsuunnitelmassa.
Opinnäytetyön empiirisessä vaiheessa kävi ilmi, kuinka tärkeää kunkin markkinointisuunnitelman vaiheen toteuttaminen on tarkasti ja oikein, jos pohjana käytetään SOSTAC-mallia. Markkinointisuunnitelmassa on erityisen tärkeää ottaa huomioon sen tavoitteet ja strategia.
Lopputuloksena oli markkinointisuunnitelma, jossa käydään läpi kaikki eri SOSTAC-mallin vaiheet. Työssä tutkittiin myös erilaisia suunnittelumalleja, joita voidaan käyttää apuna suunnitelman laatimisvaiheessa.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, mikä on koottu laajasta teoriaosuudesta ja omista havainnoista. Teoriaosuus on koottu erilaisista markkinointiin liittyvistä kirja- ja verkko-lähteistä. Opinnäytetyössä on käyty läpi eri aiheita ja suunnittelumalleja, joita kannattaa ottaa huomioon markkinoinninsuunnitelmassa.
Opinnäytetyön empiirisessä vaiheessa kävi ilmi, kuinka tärkeää kunkin markkinointisuunnitelman vaiheen toteuttaminen on tarkasti ja oikein, jos pohjana käytetään SOSTAC-mallia. Markkinointisuunnitelmassa on erityisen tärkeää ottaa huomioon sen tavoitteet ja strategia.
Lopputuloksena oli markkinointisuunnitelma, jossa käydään läpi kaikki eri SOSTAC-mallin vaiheet. Työssä tutkittiin myös erilaisia suunnittelumalleja, joita voidaan käyttää apuna suunnitelman laatimisvaiheessa.