Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Itsenäinen konsulttiyritys

Rukajärvi, Anssi (2023)

 
Avaa tiedosto
Rukajarvi_Anssi.pdf (345.5Kt)
Lataukset: 


Rukajärvi, Anssi
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722483
Tiivistelmä
Työssä tutkitaan itsenäiseen konsulttiyrityksiin liittyviä asioita. Itsenäisellä konsulttiyrityksellä tarkoitetaan yhden hengen yritystä. Työn idea syntyi mielenkiinnosta perustaa oma yritys koulutuksen jälkeen. Syy siihen, miksi yritys keskittyy konsultointiin, on se, että konsultti pääsee työskentelemään laaja-alaisesti eri työtehtävien ja haasteiden parissa. Lisäksi itsenäinen yrittäjä joutuu käyttämään hyödyksi sosiaalista mediaa ja sosiaalisen median sisältöä, joten työ keskittyy tutkimaan myös niiden roolia. Idea sai lisää motivaatiota sen jälkeen, kun Juha Ahola, joka on itsenäinen konsultti, kävi pitämässä puheen meille koululla. Ahola yhdisti sosiaalisen median sisällön yrityksen brändiin ja henkilökohtaiset mielenkiinnon kohteet yrityksen palveluihin.

Työn tavoitteena oli ymmärtää itsenäisen konsulttiyrityksen perustamisen alkeet, sosiaalisen median roolin ja käytön, persoonallisuuteen liittyvät tekijät, psykologiset tekijät ja siihen mitkä tekijät tekevät henkilöstä hyvän konsultin. Aiheesta löytyi tietoa laajasti, mutta tunsin, että kukaan ei ole koonnut tähän nimenomaiseen aiheeseen liittyviä tekijöitä yhden työn alle. Työn lukemisen jälkeen lukija ymmärtää millainen ihminen sopii itsenäiseksi konsultiksi, millainen ihminen pärjää parhaiten alalla ja mitä asioita täytyy pitää mielessä alalle lähtiessä.

Tietoperustana käytettiin alalta löytyvää kirjallisuutta, Juha Aholan haastattelua, internet lähteitä ja tiettyjä akateemisia tutkimuksia. Työ tukeutuu paljon Aholan haastatteluun, joka löytyy YouTubesta. Työn tuloksena voidaan tehdä johtopäätös siitä, kuinka tärkeä henkilökohtainen persoonallisuus, psykologinen vahvuus ja yrittäjä henkisyys on alalla selviämiseen. Lisäksi sosiaalisen median rooli brändin rakentamisessa ja asiakashankinnassa korostuu selkeästi. Itsenäisen konsultin täytyy luoda sosiaalisen median sisältöä, jos haluaa vakiinnuttaa asemansa alalla. Konsultin pitää pystyä kehittämään palveluita ja yhdistämään henkilökohtaisia kiinnostuksen aiheita palveluvalikoimaan. Lopuksi kehitin omia ideoita, joita voisi hyödyntää alalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste