Bändin kehitys brändäyksessä ja somemarkkinoinnissa vuosina 2018-2023
Erävaara, Henrik; Koivunen, Klaara (2023)
Erävaara, Henrik
Koivunen, Klaara
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060823109
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060823109
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan bändin nimeltä SUPREME somemarkkinoinnin ja brändäyksen kehitystä ajanjaksolla 2018-2023. Tarkastelemme, miten SUPREME on hyödyntänyt erilaisia somekanavia, kuten Instagramia ja Facebookia, oman brändinsä markkinoinnissa ja miten brändi on kehittynyt kyseisenä ajanjaksona.
Opinnäytetyössä kerromme myös bändin historiasta ja siihen liittyvistä merkittävistä tapahtumista. Brändin kehityksen kannalta isoimmat muutokset ovat olleet nimen vaihtaminen, logon luominen ja brändivärien kehitys. Markkinoinnin kannalta isoimmat muutokset ovat olleet laadun valvonta ja arvojemme ilmaisu sosiaalisen median sisällössä. Pyrimme hahmottamaan, miten SUPREME on kasvanut ja muuttunut vuosien varrella sekä millaisia kehitysaskeleita on otettu somemarkkinoinnin ja brändäyksen saralla.
Työ tarjoaa myös hyödyllistä tietoa muille musiikkialan toimijoille, jotka haluavat kehittää somemarkkinointiaan ja brändiään.
Opinnäytetyössä kerromme myös bändin historiasta ja siihen liittyvistä merkittävistä tapahtumista. Brändin kehityksen kannalta isoimmat muutokset ovat olleet nimen vaihtaminen, logon luominen ja brändivärien kehitys. Markkinoinnin kannalta isoimmat muutokset ovat olleet laadun valvonta ja arvojemme ilmaisu sosiaalisen median sisällössä. Pyrimme hahmottamaan, miten SUPREME on kasvanut ja muuttunut vuosien varrella sekä millaisia kehitysaskeleita on otettu somemarkkinoinnin ja brändäyksen saralla.
Työ tarjoaa myös hyödyllistä tietoa muille musiikkialan toimijoille, jotka haluavat kehittää somemarkkinointiaan ja brändiään.