Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkokaupan perustaminen: Storenet Finland Oy

Mansnerus, Nea (2023)

 
Avaa tiedosto
Mansnerus_Nea.pdf (749.3Kt)
Lataukset: 


Mansnerus, Nea
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023082224887
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Storenet Finland Oy:lle. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa dropshipping eli suoratoimitusverkkokauppa. Samalla tavoitteena oli luoda Storenet Finland Oy:n brändille suuntaviivoja sen ulkoiseen ilmeeseen. Storenet Finland Oy:n verkkokaupassa myydään kodin tuotteita, mikä oli hyvä huomioida brändiä luodessa.

Viitekehyksessä tarkasteltiin verkkokauppatoimialaa. Viitekehyksen ensimmäisessä vaiheessa selvitettiin, mikä on verkkokauppa ja mitkä sen hyödyt ovat asiakkaan ja yrityksen näkökulmista. Tämän jälkeen analysoitiin verkkokauppamarkkinaa ja kilpailijoita niin Suomesta kuin maailmaltakin. Viitekehyksen toisessa vaiheessa tarkasteltiin, mistä verkkokauppa koostuu ja mitkä asiat pitävät sen pystyssä ja saavat sen näyttämään verkkokaupalta. Tässä viitekehyksen vaiheessa käsiteltiin myös, mitä on dropshipping ja kuinka sellainen verkkokauppa voidaan rakentaa Shopify-alustalle. Viimeisessä viitekehyksen vaiheessa tarkasteltiin brändäystä, brändi-identiteettiä ja -imagoa ja brändistä asiakkaalle näkyvä osia, kuten värejä, logoja, fontteja ja nimeä.

Opinnäytetyö pitää sisällään perustietoa verkkokaupoista sekä se vastaa kysymyksiin, mitkä ovat alan trendejä vuonna 2023, mitkä asiat vaikuttavat verkkokaupan rakentamiseen ja onnistumiseen. Lisäksi opinnäytetyössä käsitellään brändäyksen keskeisiä käsitteitä.

Tämän opinnäytetyön tuloksena syntyi brändi ja toimiva verkkokauppa. Liitteenä on Storenet Finland Oy:n tyyliopas sekä verkkokaupan käyttöopas ja esittely. Johtopäätöksissä todetaan, että verkkokaupan ja brändin rakentamiseen kuuluu vaiheita, joita on syytä noudattaa. Verkko-ostamisen ja verkkokauppojen kasvuun vaikuttaa monet eri tekijät. Kuitenkin verkkokaupan rakentaminen on aikaa vievää, ja aiheeseen on perehdyttävä huolellisesti ennen verkkokaupan rakentamisen aloitusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste