Sofia Helsingin palvelumuotoilu : brändin ja palvelukokemuksen kehittäminen
Pesonen, Severi (2023)
Pesonen, Severi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090825497
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090825497
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö keskittyy tilaajan, Helsinki Group Oy:n, toiminnan kehittämiseen heidän toimipisteellään Sofia Helsingillä. Työn tavoitteena on löytää vastauksia kysymyksiin Kuinka Sofia Helsinki voi kehittää tuotteistoaan ja palveluitaan toimivammaksi sekä kuinka brändiä ja lisämyyntiä voidaan vahvistaa?
Sofia Helsinki on tapahtumatalo, jonka toiminta keskittyy erilaisten yritystapahtumien, kuten kokousten, juhlien, seminaarien ja PR-tilaisuuksien fasilitointiin. Lisäksi tiloissa toimii lounasravintola ja coworking-tilat, joihin on mahdollista hankkia jäsenyys.
Työn tavoitteena on esittää tilaajalle kehitysehdotuksia asiakaskokemuksen parantamiseen palvelumuotoilun, brändin ja B-to-B-markkinoinnin teorioihin perustuen. Lisäksi työssä perehdytään brändin sisällön merkittävyyteen yrityksen kilpailuetuna ja sen välittämiseen asiakkaalle. Aineisto on kerätty henkilökunnan haastattelun ja asiakkaille toteutetun palautekyselyn avulla, sekä havainnoimalla toimintaympäristöä osana työryhmää.
Työn lopussa esitellään kolme kehitysehdotusta, jotka ovat ”Hyvä kierre” -brändin vahvistaminen ja esilletuominen, yrityksen nettisivujen päivitys varauskalentereineen, sekä vakituisen teknikon palkkaaminen.
Sofia Helsinki on tapahtumatalo, jonka toiminta keskittyy erilaisten yritystapahtumien, kuten kokousten, juhlien, seminaarien ja PR-tilaisuuksien fasilitointiin. Lisäksi tiloissa toimii lounasravintola ja coworking-tilat, joihin on mahdollista hankkia jäsenyys.
Työn tavoitteena on esittää tilaajalle kehitysehdotuksia asiakaskokemuksen parantamiseen palvelumuotoilun, brändin ja B-to-B-markkinoinnin teorioihin perustuen. Lisäksi työssä perehdytään brändin sisällön merkittävyyteen yrityksen kilpailuetuna ja sen välittämiseen asiakkaalle. Aineisto on kerätty henkilökunnan haastattelun ja asiakkaille toteutetun palautekyselyn avulla, sekä havainnoimalla toimintaympäristöä osana työryhmää.
Työn lopussa esitellään kolme kehitysehdotusta, jotka ovat ”Hyvä kierre” -brändin vahvistaminen ja esilletuominen, yrityksen nettisivujen päivitys varauskalentereineen, sekä vakituisen teknikon palkkaaminen.