Yrittäjän henkilöbrändin rakentaminen
Hautala, Sonja (2023)
Hautala, Sonja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111029051
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111029051
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten henkilöbrändäys voidaan aloittaa tehokkaasti ja miten se vaikuttaa yrittäjän tunnettavuuteen ja asiakasmäärään. Tutkimus keskittyi erityisesti markkinointiviestinnän keinoihin sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Kvalitatiivinen tutkimus pyrkii ymmärtämään ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä. Tutkimuksen tulokset perustuvat haastatteluihin, joissa korostui henkilöbrändäyksen merkitys, erityisesti sosiaalisen median rooli ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Tutkimuksen keskeiset havainnot osoittavat, että henkilöbrändäys on olennainen osa markkinointiviestintää. Aitous, johdonmukaisuus, asiantuntemus ja luotettavuus ovat tärkeitä tekijöitä menestyksellisen henkilöbrändin rakentamisessa. Hyvä henkilöbrändäys voi vaikuttaa positiivisesti yrittäjän tunnettavuuteen ja asiakashankintaan.
Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että henkilöbrändäys on tehokas tapa erottua kilpailijoista ja houkutella asiakkaita. Keskittyminen omiin vahvuuksiin, jatkuva oppiminen ja pitkäjänteisyys ovat avainasemassa menestyksellisen henkilöbrändin rakentamisessa.
Opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Kvalitatiivinen tutkimus pyrkii ymmärtämään ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä. Tutkimuksen tulokset perustuvat haastatteluihin, joissa korostui henkilöbrändäyksen merkitys, erityisesti sosiaalisen median rooli ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Tutkimuksen keskeiset havainnot osoittavat, että henkilöbrändäys on olennainen osa markkinointiviestintää. Aitous, johdonmukaisuus, asiantuntemus ja luotettavuus ovat tärkeitä tekijöitä menestyksellisen henkilöbrändin rakentamisessa. Hyvä henkilöbrändäys voi vaikuttaa positiivisesti yrittäjän tunnettavuuteen ja asiakashankintaan.
Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että henkilöbrändäys on tehokas tapa erottua kilpailijoista ja houkutella asiakkaita. Keskittyminen omiin vahvuuksiin, jatkuva oppiminen ja pitkäjänteisyys ovat avainasemassa menestyksellisen henkilöbrändin rakentamisessa.