Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin strategian kehittäminen: Digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma Fix-logistics Oy:lle

Raita, Samu; Uimonen, Niko (2023)

 
Avaa tiedosto
Raita_Uimonen.pdf (901.5Kt)
Lataukset: 


Raita, Samu
Uimonen, Niko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111529620
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä digitaalisen
markkinoinnin kehittämissuunnitelma Fix-logisticsille. Opinnäytetyö oli toimeksianto. Työ tehtiin kohdeyritykselle vuodelle 2024. Fix-Logistics on henkilöstöalalla toimiva yritys, jonka koko on keskisuuri. Toimeksiantaja tarjoaa yrityksille monipuolisesti omia palveluitaan Suomessa. Yrityksellä ei ole entuudestaan ollut markkinointisuunnitelmaa, jota se noudattaisi systemaattisesti. Sosiaalinen media oli keskiössä suunnitelmassa, koska siellä tavoitetaan yrityksen kohderyhmä ja sosiaalisen median kanavat tarjoavat mahdollisuuksia henkilöstöalanyrityksille.
Opinnäytetyön viitekehys sisälsi tietoa työkaluista, joita yritys voi hyödyntää markkinointisuunnitelmaa luodessaan. Raportissa käsiteltiin myös sosiaalisen median eri kanavia ja niiden ominaispiirteitä. Viitekehyksessä käytiin läpi markkinoinnin eri keinoja ja niiden mittaamista. Raportin tuottamisessa käytettiin verkko- ja kirjallisuuslähteitä, jotka olivat valikoituneet kriittisen tarkastelun kautta. Toimeksiantajan antamaa dataa käytettiin suunnitelman luomisessa.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa laadittiin digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma. Suunnitelma sisälsi konkreettisia toimenpiteitä, jotka Fix-Logistics voi hyödyntää markkinoinnissaan. Suunnitelman vaiheet tehtiin toimeksiantajan resurssien mukaan. Työssä esiin tuodut toimenpiteet tehtiin kilpailija- ja nykytila-analyysin perusteella. Toiminnallisen osuuden markkinointisuunnitelmasta luotiin visuaalinen muoto, jossa määriteltiin suunnitelman vaiheet. Työn ohjeistus sisälsi kanavakohtaisia ohjeita, sekä konkreettisia toimenpiteitä yritykselle noudatettavaksi.
Opinnäytetyö vaikuttaa toimeksiantajan markkinoinnin toteuttamiseen. Onnistunut digitaalinen markkinointi vaatii kattavan määritelmän tavoitteista ja nykytilasta, kilpailija-analyysin, yrityksen oman kohderyhmän tunnistamisen ja sosiaalisen median kanavakohtaisen viestintäsuunnitelman. Fix-logisticsille laadittu digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma auttaa yritystä saavuttamaan asettamansa tavoitteet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste