Liiga : brändi ja markkinointi
Forsström, Miki (2023)
Forsström, Miki
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111729839
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111729839
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Suomen jääkiekon korkeimman sarjatason Liigan brändin ja markkinoinnin nykytila. Opinnäytetyön teoriaosuus paneutui Liigan markkinointiin ja brändiin. Teoriaosuudessa kerrottiin myös urheilumarkkinoinnista ja urheilubrändeistä. Teoriaosuuteen haettiin materiaalia internetissä olevista artikkeleista ja blogeista.
Empiirisen osuuden lähtökohtana oli keväällä 2023 tehty kvantitatiivinen tutkimus. Tänä aikana lähetin kyselyitä Liigan faniryhmiin kuuluville henkilöille sekä muille kuluttajille ja selostajille.
Tuloksista selvisi, että Liigan brändi on useamman mielestä positiivinen ja Liigaa markkinoidaan myös enemmistön mukaan hyvin. Lisäksi yksi toivottu asia eli karsinnat palaavat Liigan ja Mestiksen välille.
Empiirisen osuuden lähtökohtana oli keväällä 2023 tehty kvantitatiivinen tutkimus. Tänä aikana lähetin kyselyitä Liigan faniryhmiin kuuluville henkilöille sekä muille kuluttajille ja selostajille.
Tuloksista selvisi, että Liigan brändi on useamman mielestä positiivinen ja Liigaa markkinoidaan myös enemmistön mukaan hyvin. Lisäksi yksi toivottu asia eli karsinnat palaavat Liigan ja Mestiksen välille.