Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Nykyaikainen markkinointisuunnitelma opas pienyrityksille

Ikonen, Leeni; Nurminen, Jenni (2023)

 
Avaa tiedosto
Ikonen_Nurminen.pdf (10.15Mt)
Lataukset: 


Ikonen, Leeni
Nurminen, Jenni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111629781
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on toteutettu parityönä. Päätavoitteena oli koota kattava ja nykyaikainen kokonaisuus markkinointisuunnitelman luomista varten. Aiemman tutkimuksen perusteella on tunnistettu puute markkinointistrategian käytössä ja tätä tietoa on hyödynnetty aiheen valinnassa, laajentaen sitä kokonaiseen markkinointisuunnitelmaan. Kohderyhmä rajattiin aloitteleviin pienyrittäjiin fyysisisissä toimipiteissä. Markkinointisuunnitelma on tärkeä yrityksen menestymisen kannalta, ja tämän työn tavoitteena on antaa yrittäjälle avaimet sen luomiseen.

Opinnäytetyö on kirjoitettu nykyaikaisesta näkökulmasta ja siinä on otettu huomioon lähteiden ajankohtaisuus sekä korostettu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median tärkeyttä. Työn tuotoksena on syntynyt opas pienyrittäjien käyttöön, jota noudattamalla on mahdollista luoda markkinointisuunnitelma. Oppaan osa-alueet käydään läpi siitä näkökulmasta, että aiheet eivät ole lukijalle tuttuja entuudestaan.

Tietopohjassa tarkastelu aloitettiin markkinoinnin perusperiaatteesta jatkaen siitä kilpailukeinoihin, markkinointisuunnitelmaan ja -strategiaan, digitaaliseen markkinointiin ja päättyen suunnitelman yhteenvetoon. Valmiista opinnäytetyöstä käy ilmi keinot laadukkaan markkinointisuunnitelman luomiseen. Työssä käytettiin suurimmaksi osaksi englanninkielisiä lähteitä ja ne ovat vahvasti liitoksissa markkinointisuunnitelman ja -strategian vaiheisiin. Lähteitä on käytetty monipuolisesti mahdollisimman todenmukaisen tietopohjan aikaansaamiseksi.

Opinnäytetyön johtopäätöksissä todettiin, että markkinointisuunnitelma ei ole vuosien saatossa juurikaan muuttanut perusperiaatteitaan. Kuitenkin yksittäiset asiat kuten digitaalinen markkinointi ja jakelukanavat kehittyvät jatkuvasti ja ne on syytä ottaa huomioon. Johtopäätöksistä käy myös ilmi kuinka kannattavaa markkinointisuunnitelman luominen on.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste