Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sovitussovelluksen käyttäjäkokemus työvaateverkkokaupassa

Auer, Sonja (2023)

 
Avaa tiedosto
Auer_Sonja.pdf (1.065Mt)
Lataukset: 


Auer, Sonja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111729957
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen kokemus Image Wearin verkkokaupan asiakkailla on ollut eSovitus-palvelusta. Onko palvelun käyttö tuottanut toivotun lopputuloksen, ovatko asiakkaat tietoisia palvelun olemassaolosta ja käyttävätkö sitä. Tutkimuksessa haluttiin selvittää myös syitä sille, miksi palvelua ei mahdollisesti käytettäisi.

Opinnäytetyön toimeksiantaja on Image Wear Oy. Tutkimus on laadittu yrityksen eSovitus-kokosuosituspalvelun ympärille. Tutkimuksen rakenne muodostuu taustatutkimuksesta aihepiirin ympärillä, kuten digitaaliset sovituspalvelut, työvaateala ja verkkokauppa. Tiedonlähteenä olivat myös toimeksiantajayrityksen sekä palvelun tarjoavan yrityksen haastattelut. Tutkimus tehtiin määrällisenä tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelmänä oli kyselytutkimus.

Tutkimuksen tulos kertoo, että palvelu ei ole kovin tunnettu verkkokaupan asiakkaiden keskuudessa. Tulosten perusteella voidaan kuitenkin huomata, että palvelu kiinnostaa asiakkaita ja sitä myös käytetään.

Tutkimuksen tuloksista selviää, että ne asiakkaat, jotka ovat löytäneet palvelun ja käyttäneet sitä, ovat olleet palveluun tyytyväisiä ja palvelu on tuottanut halutunlaisen lopputuloksen. Toisaalta verkkokaupan asiakkaista osa suhtautuu skeptisesti palveluun, koska kokevat, että palvelu ei hyödytä heitä ja sen käyttö vaikuttaa hankalalta.

Tutkimuksen tulos ohjaa eSovitus-palvelun hyötyjen ja helppokäyttöisyyden mainostamiseen verkkosivuilla laajemmin, jotta se tavoittaisi aktiivisemmin uusia käyttäjiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste