Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Produktion teknis-taiteellisessa työssä kehittyminen projektiosaamista hyödyntäen

Sallinen, Ada (2023)

Avaa tiedosto
Sallinen_Ada.pdf (599.6Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Sallinen, Ada
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331166
Tiivistelmä
Projektiosaamisen taidot ovat oleellisia onnistuneen teatteriproduktion parissa työskennellessä. Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurattiin teatterin teknis-taiteellisissa toimenkuvissa kehittymistä projektiosaamista ja itsensä johtamisen taitoja hyödyntäen. Tavoitteena oli kasvaa seurantaviikkojen ja työtehtävien myötä aktiiviseksi toimijaksi kokonaisuuden hallinnassa ja projektin edistämisessä. Työ toteutettiin kahdeksan viikon seurantajaksolla produktion aikana 11.9.2023–6.11.2023 aikavälillä.

Nykytilan kuvauksessa esiteltiin työssä kehittymisen kannalta tärkeää tietoa toimintaympäristöstä sekä työn sisällöstä. Työn tietoperusta muodostui projektin, itsensä johtamisen sekä prosessin käsitteistä ja tietoperustassa käsiteltiin keskeiset näiden aihealueiden sisällöt. Näitä kokonaisuuksia kuljetettiin mukana varsinaisessa raportointiosuudessa vuoropuheluna viikoittaisen kehittymisen seurannan kanssa.

Raportointiosuus jaettiin projektin elinkaareen perustuen neljään kehittymisen alueeseen, joista jokaisessa kehittymistä seurattiin kahden viikon ajanjaksolla. Viikkojen alussa asetettiin kyseiselle viikolle tavoitteet ja seurantaviikon päätyttyä kehittymistä kohti näitä tavoitteita analysoitiin. Ensimmäisen viikon aikana analysoitiin kehittymisen kohteita ja lähtötasoa kyseisen viikon aihealueen ympärillä ja toisella seurantaviikolla seurattiin näissä taidoissa kehittymistä.

Päiväkirjaraportoinnin ja seurantajakson aikana havaittiin niin työssä kehittymisen kohteita kuin vahvuuksia, joita voidaan hyödyntää jatkossa vastaavanlaisissa produktioissa tai soveltaa niitä monipuolisesti myös muiden alojen projekteihin ja tehtäviin. Vahvuudet löytyivät muun muassa kokonaisuuksien ymmärtämisestä sekä vuorovaikutustaidoista, ja kehitettäviä taitoja oli esimerkiksi kuormituksen sekä muutoksen sietämisessä. Viikkoanalyysien avulla tunnistettiin hyvän tilannetajun olevan keskeinen kehittymisen havaintoja yhdistävä tekijä ja avainasemassa sujuvassa itsensä johtamisessa ja omassa työssä kehittymisessä. Jatkuva työssä kehittyminen ja itsenäinen projektin edistäminen edellyttää asettumista oman työn ulkopuolelle ja katsetta kohti kaikkia projektia ympäröiviä toimintoja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste