Markkinointisuunnitelma Case HevosOnni
Tekoniemi, Ella (2023)
Tekoniemi, Ella
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331189
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331189
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma toimeksiantona hevostarvikkeiden verkkokaupalle. Markkinointisuunnitelman avulla haluttiin lisätä yrityksen brändin tunnettavuutta sosiaalisessa mediassa, tehostaa yrityksen markkinointiviestintää ja tavoittaa asiakkaita sosiaalisen median alustoilla, ja siten kasvattaa liiketoimintaa.
Työn teoreettinen viitekehys käsittelee markkinointiviestinnän perusteita, brändin merkitystä ja sosiaalisen median roolia nykyaikaisessa markkinoinnissa. Teorian pohjalta laadittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimuskysely yrityksen asiakkaille, ja kyselyn tulosten perusteella saatiin vastauksia tutkimuskysymyksiin.
Keskeiset huomiot tutkimuksessa osoittavat, että yrityksen tulisi vahvistaa brändin näkyvyyttä keskittymällä erityisesti Facebookiin ja Instagramiin. Painopisteen tulisimyös olla laadukkaassa tuotevalikoimassa ja visuaalisen sisällön vahvistamisessa sosiaalisen median alustoilla. Tutkimuksen päätelmät korostavat tarvetta kohdennetulle markkinointiviestinnälle, brändin rakentamiselle ja sosiaalisen median strategian hienosäädölle. Näillä toimenpiteillä yritys voi erottua kilpailijoistaan ja luoda vahvan asiakassuhteen pidemmällä aikavälillä.
Työn teoreettinen viitekehys käsittelee markkinointiviestinnän perusteita, brändin merkitystä ja sosiaalisen median roolia nykyaikaisessa markkinoinnissa. Teorian pohjalta laadittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimuskysely yrityksen asiakkaille, ja kyselyn tulosten perusteella saatiin vastauksia tutkimuskysymyksiin.
Keskeiset huomiot tutkimuksessa osoittavat, että yrityksen tulisi vahvistaa brändin näkyvyyttä keskittymällä erityisesti Facebookiin ja Instagramiin. Painopisteen tulisimyös olla laadukkaassa tuotevalikoimassa ja visuaalisen sisällön vahvistamisessa sosiaalisen median alustoilla. Tutkimuksen päätelmät korostavat tarvetta kohdennetulle markkinointiviestinnälle, brändin rakentamiselle ja sosiaalisen median strategian hienosäädölle. Näillä toimenpiteillä yritys voi erottua kilpailijoistaan ja luoda vahvan asiakassuhteen pidemmällä aikavälillä.
