Markkinointisuunnitelma pienyritykselle CAR CARE - Vaasa
Sallahu, Jetmir; Nukala, Jimi (2023)
Sallahu, Jetmir
Nukala, Jimi
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331315
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331315
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kerätä ja analysoida tietoa pienyrityksen CAR CARE – Vaasan markkinoinnista, asiakkaista, asiakashankinnasta sekä luoda heille räätälöity markkinointisuunnitelma saamamme tiedon avulla. Ongelmana yrityksellä on epätietoisuus heidän markkinointikanaviensa tehokkuudesta ja siitä, mistä kanavista potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksen palveluja. Tavoitteena on kehittää markkinointia siten, että se lisää yrityksen myyntiä sekä parantaa näkyvyyttä ja vuorovaikutusta.
Tutkimuksemme teoriaosuus sisältää teoriaa brändistä, imagosta, brändin arvoista sekä kehityksestä, maksullisesta mainonnasta, eri markkinoinnin kilpailukeinoista sekä sosiaalisesta mediasta. Tutkimuksessa käytimme sekä kvalitatiivisia, että kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimus toteutettiin käyttäen saamamme analyyttistä informaatiota yrityksen eri sosiaalisen median kanavista sekä haastattelulomakkeen avulla, jolla haastateltiin CAR CARE - Vaasan perustajaa.
Tämän tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että CAR CARE – Vaasa hyötyi hyvin positiivisesti uudesta markkinointisuunnitelmasta. Yrityksen vuorovaikutus kasvoi sosiaalisen median kanavissa sekä näkyvyys ja vuorovaikutus asiakkaiden ja yrityksen välillä parani.
Tutkimuksemme teoriaosuus sisältää teoriaa brändistä, imagosta, brändin arvoista sekä kehityksestä, maksullisesta mainonnasta, eri markkinoinnin kilpailukeinoista sekä sosiaalisesta mediasta. Tutkimuksessa käytimme sekä kvalitatiivisia, että kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimus toteutettiin käyttäen saamamme analyyttistä informaatiota yrityksen eri sosiaalisen median kanavista sekä haastattelulomakkeen avulla, jolla haastateltiin CAR CARE - Vaasan perustajaa.
Tämän tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että CAR CARE – Vaasa hyötyi hyvin positiivisesti uudesta markkinointisuunnitelmasta. Yrityksen vuorovaikutus kasvoi sosiaalisen median kanavissa sekä näkyvyys ja vuorovaikutus asiakkaiden ja yrityksen välillä parani.