Videotuotanto Yrityksen Kansainvälistäminen Yhdysvaltoihin
Nouchti, Jonas (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112431532
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112431532
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on kansainvälistymisen haasteet ja mahdollisuudet digitaalisen videotuotantoalan yritykselle, jonka omistan. Jaan omia kokemuksiani Nord Audience Studio Productions Oy:n laajentumisesta Yhdysvaltojen markkinoilla.
Toiminnallisen tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa keskeisiä strategioita ja parhaita käytäntöjä, jotka voivat auttaa vastaavanlaisia suomalaisia pk-yrityksiä laajentumaan kansainvälisesti.
Työssä käsitellään kansainvälistymisen perusteita, keskittyen videoeditoinnin laajentumiseen Yhdysvaltojen markkinoille. Kilpailuvaltteina toimivat reilu hinnoittelu ja suomalaisuuden korostaminen, joka mahdollistivat yrityksen vahvan aseman kilpailussa.
Tavoitteena on tarjota asiakkaille houkutteleva hinta, joka ottaa huomioon paikallisen ostovoiman. Brändiviestinnän avulla luodaan selkeitä viestejä, jotka välittävät yrityksen arvot ja erottavat sen kilpailijoista. SWOT-analyysissä tarkastellaan Yhdysvaltojen markkinoille laajentumista.
Viimeisissä kappaleissa käydään läpi tehokkaita asiakashankintastrategioita erilaisilla sosiaalisen median alustoilla, vaadittuja laitteita, ohjelmistoja, sekä myyntiveroa.
Johtopäätöksenä todetaan, että haastavinta kansainvälistymisessä Yhdysvaltoihin oli kilpailu ja asiakashankinta. Tärkeintä on kerätä mahdollisimman hyvä portfolio ja neuvotella hyvät hinnat ensimmäisille asiakkaille, jotta saisi kaupanteon pään auki.
Toiminnallisen tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa keskeisiä strategioita ja parhaita käytäntöjä, jotka voivat auttaa vastaavanlaisia suomalaisia pk-yrityksiä laajentumaan kansainvälisesti.
Työssä käsitellään kansainvälistymisen perusteita, keskittyen videoeditoinnin laajentumiseen Yhdysvaltojen markkinoille. Kilpailuvaltteina toimivat reilu hinnoittelu ja suomalaisuuden korostaminen, joka mahdollistivat yrityksen vahvan aseman kilpailussa.
Tavoitteena on tarjota asiakkaille houkutteleva hinta, joka ottaa huomioon paikallisen ostovoiman. Brändiviestinnän avulla luodaan selkeitä viestejä, jotka välittävät yrityksen arvot ja erottavat sen kilpailijoista. SWOT-analyysissä tarkastellaan Yhdysvaltojen markkinoille laajentumista.
Viimeisissä kappaleissa käydään läpi tehokkaita asiakashankintastrategioita erilaisilla sosiaalisen median alustoilla, vaadittuja laitteita, ohjelmistoja, sekä myyntiveroa.
Johtopäätöksenä todetaan, että haastavinta kansainvälistymisessä Yhdysvaltoihin oli kilpailu ja asiakashankinta. Tärkeintä on kerätä mahdollisimman hyvä portfolio ja neuvotella hyvät hinnat ensimmäisille asiakkaille, jotta saisi kaupanteon pään auki.