Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Toimintamalli pienyrityksen uusasiakashankinnalle maksuttoman LinkedIn-markkinoinnin avulla

Ruuskanen, Simo (2023)

 
Avaa tiedosto
Ruuskanen_Simo.pdf (2.544Mt)
Lataukset: 


Ruuskanen, Simo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112631695
Tiivistelmä
Moni pienyritys painii verrattain vaatimattomilla markkinointiresursseilla ulkomaisia kilpailijoita vastaan. Siksi ymmärrys markkinointityökalujen hyödyntämisestä ja valitun strategian tehokkuudesta on tärkeää. Etenkin kansainvälisen liiketoiminnan Business-To-Business (B2B) -yritykselle LinkedIn on somemarkkinoinnin kannalta merkittävin.

Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, kuinka pieni kotimainen B2B-yritys voisi hyödyntää LinkedInin maksuttomia työkaluja uusasiakashankinnassa nykyistä paremmin. Tutkimuksen tavoite on ehdottaa digitaalisen B2B-markkinoinnin metodeihin, yrityksen tavoitteisiin ja LinkedIn-markkinoinnin tilanneanalyysiin sekä LinkedInin maksuttomiin mahdollisuuksiin ja käyttötapoihin pohjautuva toimintamalli varsinaisen LinkedIn-suunnitelman pohjalle.

Arvioinnin kohteena on kansainvälistä liiketoimintaa harjoittava, korkean teknologian yritys Mevea Oy, joka tarjoaa fysiikkapohjaisiin digitaalisiin kaksosiin perustuvia erittäin edistyksellisiä ja innovatiivisia ratkaisuja tuotekehitykseen sekä operaattori- ja insinöörikoulutukseen.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kirjallisuuskatsausta, jonka tukena ovat olleet verkosta saatavat eri tietolähteet. Lisäksi lähdeaineistona on käytetty rajatun käyttöoikeuden omaavia yrityksen sisäisiä dokumentteja, jotka sijaitsevat yrityksen sisäisillä palvelimilla.

Tuloksena syntyi tilanneanalyysi yrityksen tavoitteista sekä nykyisen LinkedIn-toimintamallin puutteista ja heikkouksista uusasiakashankinnassa. Tilanneanalyysiin perustuvissa johtopäätöksissä LinkedInin tehokkaamman hyödyntämisen keskeimpinä toimintamalliehdotuksina erottuivat mikrotavoitteiden määrittely, kilpailija-analyysin avulla asemoituminen, sisältöstrategian johdonmukainen linkittäminen ostopolun tavoitteisiin, segmenttien paikantaminen, strategisen vaikuttajamarkkinoinnin keinot, sisällöntuotannon kasvattaminen ja konversioseurannan iteratiivinen tehostaminen.

Lopputuloksena syntyi johdonmukainen ja jäsennelty toimintamalli uusasiakashankintasuunnitelmalle maksuttoman LinkedIn-markkinoinnin avulla, jota voivat hyödyntää myös muiden pienyritysten myynti- ja markkinointiosastot.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste