Digitaalisen markkinoinnin ja markkinoinnin automaation hyödyntäminen : case Peili Vision
Annala, Lauri (2023)
Annala, Lauri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112732110
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112732110
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin miten toimeksiantaja Peili Vision voi hyödyntää digitaalista markkinointia ja markkinoinnin automaatioita. Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin laajasti digitaalista markkinointia sekä markkinoinnin automaatiota. Tutkimuksessa käytettiin määrällistä tutkimusta, kun toteutettiin kyselytutkimus, ja laadullista tutkimusta kun tehtiin havainnointia, omiin kokemuksiin perustuen, jotka sain ollessani harjoittelussa toimeksiantajalla. Tietoperustan ja kyselytutkimuksen avulla pyrittiin vastamaan tutkimuskysymyksiin ja selvittämään, onko jotain digitaalisen markkinoinnin työkaluja tai markkinoinnin automaatioita, joita toimeksiantaja Peili Vision voisi hyödyntää.
Tutkimuksessa toteutettiin kysely, jonka kohderyhmänä oli digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset. Kysely julkaistiin Markkinointikollektiivi-nimisessä Facebook-ryhmässä. Kysely lähetettiin myös sähköpostitse 71:een eri digitaaliseen markkinointiin erikoistuneeseen yritykseen. Kyselyssä pyrittiin selvittämään, mitä digitaalisen markkinoinnin työkaluja, ja markkinoinnin automaatioita digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset käyttävät.
Tutkimuksesta selvisi, miten Peili Vision voi hyötyä digitaalisesta markkinoinnista ja markkinoinnin automaatiosta. Tutkimuksesta käy ilmi, mitä digitaalisen markkinoinnin työkaluja markkinoijan kannattaa käyttää työssään. Peili Visionionilla markkinointia tai myyntityötä tekevä voi kokeilla kehitysideoitani työssään.
Tutkimuksessa toteutettiin kysely, jonka kohderyhmänä oli digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset. Kysely julkaistiin Markkinointikollektiivi-nimisessä Facebook-ryhmässä. Kysely lähetettiin myös sähköpostitse 71:een eri digitaaliseen markkinointiin erikoistuneeseen yritykseen. Kyselyssä pyrittiin selvittämään, mitä digitaalisen markkinoinnin työkaluja, ja markkinoinnin automaatioita digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset käyttävät.
Tutkimuksesta selvisi, miten Peili Vision voi hyötyä digitaalisesta markkinoinnista ja markkinoinnin automaatiosta. Tutkimuksesta käy ilmi, mitä digitaalisen markkinoinnin työkaluja markkinoijan kannattaa käyttää työssään. Peili Visionionilla markkinointia tai myyntityötä tekevä voi kokeilla kehitysideoitani työssään.