Näytä suppeat kuvailutiedot

Yhdyskuntapalvelun palveluprosessi Tampereen seurakunnilla

Paija, Mari (2023)

dc.contributor.authorPaija, Mari
dc.date.accessioned2023-11-29T09:56:31Z
dc.date.available2023-11-29T09:56:31Z
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/812411
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tarkoitus on kartoittaa nykyistä yhdyskuntapalvelun palveluprosessia työntekijöiden näkökulmasta Tampereen seurakunnilla. Opinnäytetyön tarkoitus on mallintaa laadukas palveluprosessi käytännön työkaluksi ja laatia väline palautteen keräämistä varten. Opinnäytetyössä käytettiin laadullisia menetelmiä. Opinnäytetyön tutkimusaineisto kerättiin rikosseuraamuslaitoksen ja seurakuntien työntekijöiltä työpajassa syksyllä 2022. Opinnäytetyö vastaa kysymyksiin: Millaisena yhdyskuntapalveluprosessi koetaan tällä hetkellä? Mitä laadukkaan yhdyskuntapalveluprosessin toteuttaminen edellyttää? Miten palvelupaikka yhteistyötä voisi kehittää ja parantaa tulevaisuudessa? Aineisto on koottu työpajassa toiminnallisilla menetelmillä ja opinnäytetyöntekijän kirjaamilla havainnoilla. Opinnäytetyön tulokset osoittavat, että yhdyskuntapalveluprosessi koetaan työntekijöiden kesken tärkeäksi, mutta myös haastavaksi. Saaduista tuloksista oli löydettävissä laadukkaan yhdyskuntapalveluprosessin ominaisuuksia, mutta myös kehittäviä ja parannettavia asioita nousi aineistosta esille. Tulosten perusteella kolme yhteiskuntapalvelun palveluprosessin päätavoitetta ovat asiakas kiinnittyy yhteiskuntaan, prosessi on turvallinen ja prosessi on toiminnaltaan asiakaslähtöinen, yksilöllinen ja kuntouttava. Keinot ja toimintatavat, jotka mahdollistavat tavoitteiden saavuttamisen ovat hyvä yhteistyö ja avoin tiedonkulku sekä toimivat ja selkeät käytännöt. Opinnäytetyön hyöty on, että saatu kokemustieto mahdollistaa yhdyskuntapalveluprosessin ja palvelupaikkayhteistyön jatkokehittämisen tulevaisuudessa. Sen kautta saatiin näkyväksi mahdollisuuksia ja haasteita, mutta myös prosessin vaikutus ja merkitys. Kerätty palaute mahdollistaa uuden välineen kautta prosessin tarkastelemisen ja kehittämisen yhteistyössä eri toimijoiden kanssa.fi
dc.description.abstractThe purpose was to map the current service process of the community service from the employees' perspective in Tampere parishes. The purpose was to model a high-quality service process as a practical tool and to prepare a tool for collecting feedback. The thesis was conducted as a development study that included qualitative methods. The material was compiled in the workshop using functional methods and observations which were recorded. The material was analyzed using content analysis. The community service process is perceived by employees as important, but also challenging. Based on the results, the three main goals of the social service process are the customer is attached to society, the process is safe, and the process is customer-oriented, individual and rehabilitative. Achieving the goals is enabled by good cooperation and open information flow, as well as functional and clear practices. The experience gained from the thesis enables the further development of the community service process and service location cooperation.en
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleYhdyskuntapalvelun palveluprosessi Tampereen seurakunnilla-
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2023112932538-
dc.subject.specializationSairaanhoitaja YAMK-
dc.subject.degreeprogramfi=Sosiaali- ja terveysalan johtaminen|sv=Ledarskap inom social- och hälsovårdsbranschen|en=Management of Health and Welfare|-
dc.subject.ysoprosessit-
dc.subject.ysopalvelut-
dc.subject.ysolaatu-
dc.subject.ysoTampere-
dc.subject.ysoyhteistyö-
dc.subject.disciplineSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p2111|http://www.yso.fi/onto/yso/p4230|http://www.yso.fi/onto/yso/p838|http://www.yso.fi/onto/yso/p1380|http://www.yso.fi/onto/yso/p5029|http://www.yso.fi/onto/yso/p10564|http://www.yso.fi/onto/yso/p94436|http://www.yso.fi/onto/yso/p6334|http://www.yso.fi/onto/yso/p7413|http://www.yso.fi/onto/yso/p7613fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot