Yrityksen brändi ja sen vahvistaminen Instagramin avulla
Kainulainen, Tuuli (2023)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Kainulainen, Tuuli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832416
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832416
Tiivistelmä
Tämä tutkimus toteutettiin kauneudenhoitoalan yritykselle, esteettinen ihoklinikka Ilomedille. Tutkimuksessa oli tavoitteena selvittää, millaisena yrityksen brändi näyttäytyy kuluttajalle Instagramin välityksellä ja miten brändiä voitaisiin vahvistaa Instagramin avulla.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teorioista, joita ovat brändi, sosiaalinen media ja Instagram. Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua. Tutkimuksessa on haastateltu sosiaalisen median asiantuntijoita sekä toimeksiantajayrityksen asiakkaita, joten haastattelulomakkeita on kaksi erilaista. Asiantuntijoiden ja asiakkaiden vastauksia on verrattu keskenään.
Tämä tutkimus osoitti, että Instagramin välityksellä kohdeyrityksen brändi näyttäytyy asiakkaille ammattitaitoisena, asiakkaasta huolehtivana ja laadukkaana. Tulosten avulla voidaan myös todeta, että yrityksen Instagram-sisältö tukee ja vahvistaa yrityksen brändiä.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teorioista, joita ovat brändi, sosiaalinen media ja Instagram. Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua. Tutkimuksessa on haastateltu sosiaalisen median asiantuntijoita sekä toimeksiantajayrityksen asiakkaita, joten haastattelulomakkeita on kaksi erilaista. Asiantuntijoiden ja asiakkaiden vastauksia on verrattu keskenään.
Tämä tutkimus osoitti, että Instagramin välityksellä kohdeyrityksen brändi näyttäytyy asiakkaille ammattitaitoisena, asiakkaasta huolehtivana ja laadukkaana. Tulosten avulla voidaan myös todeta, että yrityksen Instagram-sisältö tukee ja vahvistaa yrityksen brändiä.